remigratie naar nld vanuit Ierland

Hoi,

Mijn naam is Charlot. 37 jaar en bijna 11 jaar woonachtig in Ierland.

Ik kom hier terecht omdat ik wil remigreren naar nld maar tegen veel moeilijkheden aanloop.

Mijn man blijft in ierland ivm studie, maar zal wel financieel aansprakelijk zijn.

We willen onze twee kinderen een paar jaar nld ervaring geven maar om in nld een huis te vinden moet je ingeschreven staan bij de gemeente, maar je kan je niet inschrijven zonder een adres te hebben in nld.

Ik heb geen familie die mij tot steun is en het lijkt alsof vrienden bang zijn dat ze financieel iets lijden als ik me inschrijf op hun adres…

Dus hier loop ik op vast! Tijdelijk een vakantie woning is ook niet geldig om je in te schrijven bij de gemeente. Tja… Tips iemand?

Groetjes!

Ik
Ik heb geen familie die mij tot steun is

Hoi Charlot,welkom op wereldwijzer!
Nou je zal wel redenen hebben om terug te remigreren naar Nederland.
Wel spijtig dat je geen buffer hebt(familiekring) die je kan bijstaan met raad en daad.
Zelf kan ik je vragen niet beantwoorden om de simpele reden,de Belgische wetgeving zit anders in elkaar dan de Nederlandse wetgeving.
Ik raad je aan om een berichtje te posten in het Nederland Forum misschien dat er mensen zijn die je een eindje op weg kunnen helpen.
Ook ben je welkom op het wereldwijzer reiscafe om in dat forum een oproepje te posten.
Wens je nog veel succ6 toe en kom op Charlot,de moed niet laten zakken.
Met vriendelijke groet,
georgessiam.:chin:

1 like

Dank je Georgessiam. Hoe dan ook komt alles goed.