Ik woon vanaf 7 jr oud in Engeland. Ik ben 38 en heb 2 zoons van 10 en 12, de oudste is ‘high-functioning autistic’. Ik ben niet meer met hun vader en Ik wil graag terug naar nederland verhuizen.
De jongens en ik hebben alle drie nederlandse passporten en hun vader heeft geen ‘parental responsibility’.
Al mijn familie wonen in Den Haag en wil graag weer bij hun zijn maar ik weet niet waar te beginnen. My dutch is not brilliant so that is one thing I need to do but any help and advice would be so appreciated.
Dát hoeft dus niet aangezien ze in het bezit zijn van een Nederlands paspoort (en daarmee dus een Nederlandse identiteit hebben).
Volgens mij is het ‘simpel’ een kwestie van je inschrijven in een gemeente
waar je wilt wonen, een school voor je kinderen zoeken en evt. een baan.
Maar ik kan me vergissen want soms gaat het allemaal niet zo simpel meer.
Ze zijn normaal gesproken ook verboden, maar er zijn een aantal uitzonderingen op de regel.
We zijn hier echter geen politiek forum, dus als er mensen inhoudelijk input kunnen geven, wordt dat meer op prijs gesteld.
Mijns inziens:
Terug naar Nederland is net zoiets als naar ieder willekeurig land verhuizen, alleen hoef je niet door de immigratiedienst. Kijken of al een baan kan krijgen, wellicht huisvesting, voordat je alles in de UK opzegt. Familie in Den Haag kan wellicht voor je netwerken. Als in jouw vak diploma’s belangrijk zijn, moet je die wellicht laten meten met de Nederlandse equivalent. Voor de kids zal het belangrijk zijn een fijne school voor ze te vinden (voor de oudste wellicht wat lastiger, omdat de keuze voor scholen kleiner zal zijn als hij speciaal onderwijs moet volgen). Spreken ze al Nederlands? Wellicht kun je dat al met ze oefenen, zal voor jezelf ook goed zijn.
Ik denk dat het krijgen van een woning in Den Haag en omstreken niet zo makkelijk zal gaan.
Ben zelf na een verbroken relatie terug gegaan naar Nederland.
Als jij in Den haag of omstreken wilt wonen dan moet je er van uitgaan dat het misschien 1 jaar of langer kan duren voor je een huis krijgt.
Ik zelf ben naar friesland gegaan omdat hier je makkelijk een huis krijgt. Bij mij duurde dit 4 weken.
Mocht je meer willen weten laat het dan maar weten.