Relaxed strand......?

Hoi,

Heb vorige week een ticket naar Cuba gekocht (Havana). Totaal 3 weken de tijd. Ben van plan zo’n 2 a 2,5 week rond te toeren om af te sluiten op het strand. All-inclusive tussen hele volkstammen van Duitse handdoek-leggers spreekt me echter niet zo aan. Liever een mooi, relaxed strandje waar de locals komen en waar je goed kan snorkelen.

Iemand goede tips waar naar toe te gaan…

Tnx and :RockOn:

P-G

(tips met absolute must-do’s zijn ook altijd welkom)

Volgens mij zijn de ‘mooie relaxte’ strandjes vooral weggelegd voor de toeristen, maar van wat ik begrepen heb moet het strand van Santa Lucia (richting Holguin) prachtig zijn! Ben er zelf nooit geweest, maar vrienden die vanuit Santiago daar naartoe gingen waren heel enthousiast, ook daar het niet alleen maar voor toeristen is.

Voor stranden in de buurt van Havana, wachten we op de reactie van Igor. Die weet daar vast nog wel het een en ander van!

Overigens, een erg goede manier om naar een publiek strand te gaan, is met behulp van Cubanen. Ik ben zelf in Pinar del Rio naar een strandje geweest, was echt prachtig en alleen maar met Cubanen, maar niet te druk. Maar ik heb werkelijk geen idee hoe het heet, waar het precies ligt en hoe je er komt. Sorry dus…

Fijne vakantie alvast!

Liefs,
Carolina

Cuba zit vol met mooie strandplekjes… sterker nog, de hele kust van oost naar west en van noord tot zuid is 1 groot strandparadijs. Het strand van Santa Lucia is inderdaad een mooi strand, maar ook veel toeristen (de touringcars met toeristen rijden daar af en aan) zitten er te ´relaxen´. Het mooie van Cuba is dat als je 10 km. verder naar het oosten of westen rijdt, je hetzelfde prachtige strand hebt, maar dan met minder toeristen. Wat ik zelf ook heel mooi vind zijn de stranden van Guardalavaca en Puerto Padre, de stranden van Cienfuegos, maar als je met de lokale bevolking in contact komt zul je gegarandeerd dezelfde mooie stranden tegenkomen.

Dichtbij Havana heb je de stranden del Este (tussen Havana en Varadero, niks mis met de stranden en uiteraard veel lokale bevolking) maar rijd niet te ver naar het oosten want als je in Varadero terechtkomt zit je weer tussen de Duitse handdoek-leggers.

Echt waar, elk strand is prachtig in Cuba! Voor het duiken en snorkelen schijnt de mooiste plek aan de zuidkant van het eiland te zijn.