Reizen vanuit Kenia richting Uganda

Beste Reislustigen!

Hierbij wil ik jullie even om advies vragen…

Begin volgend jaar ga ik voor 3 maanden vrijwillligerswerk doen in een weeshuis in Kenia (Thika).

Mijn bedoeling is om (zelfstandig) vanuit Kenia een doorreis te maken naar Uganda voor een maandje.

(Misschien ook een stukje Kenia mee pakken, maar ik ben hier vorig jaar al geweest met een groepsreis, en dit jaar alleen in Azie geweest, en wil dus zeer zeker niet meer met een georganiseerde reis mee.)

Kan iemand mij vertellen of dit goed te doen is als vrouw alleen?
Ik las over een treinreis die vanuit Nairobi naar Kampala gaat.
Weet iemand hier iets meer over?

Verder vroeg ik me af wat ik ABSOLUUT moet zien in Uganda??

Alle tips zijn welkom!

Groetjes Mira

Hoi!
Ik ga volgend jaar omstreeks augustus richting Kenia. Ik wil gaan rondtrekken en doorreizen naar Uganda en Tanzania. Misschien ook nog Zambia en Rwanda meepakken.
Ook ik ga alleen, als vrouw, en denk dat het wel te doen is. Er gaat inderdaad een trein van Mombasa naar Kampala, via Nairobi en Kisumu.

hier kun je meer info vinden over de trein die rijdt van Mombasa naar Kampala.
Wat je absoluut moet zien in Uganda weet ik zo niet, ik moet zelf nog onderzoek doen…Maar k zou zeggen, kijk in de Lonely Planet!
Groetjes Lianne

Beste Mira,

Zoals Lianne al zegt, gaat er een trein van Mombassa naar Kampala. Het is wel verstandig om dan goed je reistijd in de gaten te houden, want de trein gaat niet erg snel. Het is zelfs raadzaam om met de bus van Mombassa naar Nairobi te gaan omdat die sneller rijd. Het is alleen wat “hobbeliger”. We zijn heel benieuwd naar je ervaringen en hopen dat je die na je reis met ons wil delen.

Veel succes en goeie reis!!

Winnifred:KENYA: