Reizen van Zuid Afrika naar Uganda in 2 maanden

Ik wil begin 2011 van zuid afrika naar uganda reizen - door Botswana (of Namibië), Zambia, Malawi, Tanzania - en zou graag met het openbaar vervoer willen gaan. Heeft iemand enig idee of en hoe dit mogelijk is?

Alvast bedankt voor je antwoord,

André

2 maanden is wel erg weinig tijd om dat te doen, dan kun je onderweg niet zoveel zien en zit je vooral veel uren in de bus (of trein). Met 2 maanden zou ik me concentreren op 2 of 3 landen.

Heel goed te doen! Heb zelf die reis met het openbaar vervoer (of liften) voor een deel gedaan, en dat in minder dan een maand: Jo’burg naar Zimbabwe (Bulawayo, Hwange National Park tot Vic Falls), Livingstone (Zambia), Secheke, Sioma (Ngambwewatervallen), Mongu, Kafuepark, Lusaka, Mpika, North Luanga National Park, Mpulungu. Daar 2 dagen op de boot naar Kigoma (Tanzania).

1 like

Beste Misjelsmets,

Hartstikke bedank voor je antwoord. De door je gemaakte reis klinkt geweldig in de oren. Met veel lezen denk ik inmiddels dat het ook goed te doen moet zijn. Ik ga het dus proberen.

Mag ik je nog vragen of je veel cash geld meeneemt op zo’n reis. Of neem je travelerchecks mee en/of gewoon een pinpas en creditcard?

Groet van Andre

Hoi André,
Het is goed te doen met openbaar vervoer, maar als je maar 2 maanden hebt, is het moeilijk om veel in Namibië te doen, omdat daar niet zoveel openbaar vervoer is. Alle benodigde visa kun je overal aan de grenzen krijgen.
Ik ben vorig jaar vanuit Namibië de volgende route gedaan:**
Botswana Maun (Okavango)-Kasane (Chobe National Park)
Zimbabwe** Victoria Falls **
Zambia** Livingstone-Lusaka-Chipata**
Malawi** Lilongwe-Blantyre-Cape Mclear-Monkey Bay-Lake Malawi-Nkata Bay
Tanzania Mbeya-Dar es Salam- Zanzibar-Arusha (Ngoro ngoro krater)
Kenia Mombasa-Lamu-Nairobi (vanuit hier s dagen safari Masai Mara)
Uganda Jinja- Kampala-Lake Bunyoni

Over dit gedeelte (een onderdeel van een langere reis) heb ik ook ongeveer 2 maanden gedaan.

Goede reis,
Jan Oerlemans

Dit is inderaad prima te doen, ik heb vorig jaar in 3 maanden de route

Zuid-Afrika (Kaapstad)
Namibie (Windhoek+Sossusvlei+Swakopmund)
Botswana (Maun + Okavango + Kasane)
Zimbabwe (Victorial Falls)
Zambia (Linvingstone, Lusaka, South Luangwa, Chipata)
Malawi (Lilongwe, Cape McClear, Nhkata Bay)
Tanzania (Dar, Zanzibar, Arusha, Serengeti area, Musoma, Mwanza, Nagare)
Burundi (Bujumbura)
Rwanda (Butare, Kigali, Ruhengeri)
Uganda (Lake Bunyonji, Kampala, Jinja)
Kenia (Lake Naivasha, Nairobi)

gedaan, was echt goed te doen in drie maanden:), aangezien hier redelijk wat geslinger in zit moet een directere route van zuid afrika naar uganda ook in twee maanden redelijkerwijs te doen zijn.