Hallo,
Wij gaan eind mei naar Tavira (Oostelijke Algarva) en willen vanuit daar graag een paar dagen naar Sevilla. Omdat we in Sevilla geen auto nodig hebben willen we graag met het openbaar vervoer reizen. Nu heb ik al op een paar bus en trein sites gekeken, maar daar vind ik alleen informatie over reizen binnen Portugal.
Is er iemand die ons kan informeren over de mogelijkheden of waar we informatie kunnen vinden?
Ik benieuwd of het jullie gelukt is om met de trein van Tavira naar Sevilla te gaan. Wij willen dit graag begin oktober ook gaan doen en ook ik kan niets over de trein vinden. Ik heb wel de dienstregeling van de bus gevonden, maar wij gaan liever met de trein.
Hoop dat je informatie voor ons hebt.
Helaas zag ik je berichtje nu pas. Jullie zijn vast al in Sevilla geweest en hebben denk ik ook al ontdekt dat je niet met de trein naar Sevilla kan reizen vanaf Tavira. Voor toekomstige reizigers zal ik onze bevindingen nog even neerzetten.
Het is mogelijk om met de trein naar de grens te reizen naar St Antonio de real. Wij hebben dat vanaf Cabanas, maar gelaten en hebben op zondag een bus naar St Antonio genomen. Daar konden we overstappen op de bus naar Sevilla die ook in Tavira stopte, maar niet in Cabanas. In St Antonio kun je twee dingen doen. De bus nemen of met de pont oversteken naar Spanje. Dit laatste hebben wij op de heenweg (helaas) gedaan. Het tochtje met de pont is best leuk, maar heel kort. In Ayamonte (Spanje) staan aan de kade geen taxi’s of bussen dus lopen naar het busstation is de enige optie. Wij vonden dat in de hitte niet zo lfijn vooral niet omdat op de kinderkopjes een kofferwieltje sneuvelde. Het was ruim 20 minuten lopen. Op de bus moesten we toen nog ruim 1,5 uur wachten (midden van de dag). Al met al waren we ongeveer 5 uur onderweg. Op de terugweg uit Sevilla hebben we een kaartje gekocht voor de Euroline (iets duurder, dacht 18 euro) en waren we als ik het goed onthouden heb binnen 1,5 uur in Tavira. We stopten niet in Huelva en gingen over de brug naar Portugal. Maar ook al de andere rechtstreekse bussen gaan sneller dan wij op de heenweg. We vonden de bussen verder prima met airco en goede stoelen, bagage kan onderin de bus. Ook de combinatie Algarve en Sevilla is ons goed bevallen. Bustijden hebben wij opgezocht in het hotel en bij het busstation van Tavira en Sevilla. Wel een laatste tip probeer de zondag te vermijden als reisdag. Slechtere verbindingen en de hotels in Sevilla zaten nog vol mensen die een lang weekend in de stad waren.