Wij willen met de auto van Fes naar Merzouga. Volgens onze info zo`n 450 km.Is dit in een dag te doen of zit je dan de hele dag in de auto? (we willen af en toe een stop maken om de reis te onderbreken) Hoe laat is het donker in Merzouga begin mei? ( reizen in het donker zien we niet zitten)
Hoi
Leuk plan. In 1 dag lijkt het me echter wel een beetje ver. Vergeet niet dat je bergen over moet en dat gaat niet zo hard.
Misschien kan je een tussenstop maken in Midelt. Je kan hier mooi wandelen als je een dagje extra wilt blijven.
Veel plezier
Groetjes Lotte
ps hoe laat het donker is weet ik niet maar erg laat zal dat niet zijn. In ieder geval niet zoals hier een uur of 9-half 10. Ik denk eerder dat het om half acht al donker is maar ik zeg al dat weet ik niet zeker!
Wij hebben hier ook 2 dagen over gedaan, met een overnachting in Midelt. Midelt is op zich niet echt bijzonder maar daarmee misschien wel een van de meest bijzondere belevenissen van onze reis geweest. Een ‘mannetje’ van het hotel bracht ons naar een kashbah waar we van dichtbij konden zien hoe de mensen daar leefden. Er waren geen anderen toeristen. 's Avonds de keuze uit 2 restaurantjes en ook geen toerist te bekennen, heel speciaal!
Wij zijn in maart van Merzouga naar Fess gereden in 1 dag. Om 8u s’morgens waren we vertrokken en om 16u aangekomen. Onderweg regelmatig gestopt( met klein kind). Het is de eerste 200km vanaf Fess, een saai stuk maar daarna verandert het landschap en wordt droger, met veel valleien en palmbomen. In maart was het licht tot 20.30u in Merzouga. In mei weet ik het niet.
Wat ga je doen in Merzouga? Wij hebben er een nachtje met een gids in de woestijn geslapen, en een nachtje bij Isabel en Rachid.
In maart was het al 35C in de woestijn, we moesten echt een zonnebril op, en een tulband tegen het woestijnzand.
Wij willen er in september ook weer naartoe.
Fijne reis!!!