Reizen rond zomer 2008... waarheen?

hallo…
ik ben 1 juli klaar met mijn opleiding en wil dan heel graag nederland voor en tijdje verlaten… maar waar heen??? alles lijkt me heel erg leuk. een roadtrip in new york naar l.a. naar zuid amerika naar middenamerika of naar australie. alles klinkt zo leuk…
heeft iemand leuke tips?? of zin om mee te gaan?? ik wil ongeveer half jaar tot jaar wegblijven.
beetje backpacken en relaxpacken…
ik ben een meid van 20 jaar. (dan 21)
groetjes nadine
jullie mogen ook mailen: [EMAIL=“nadinenijsx@hotmail.com”]nadinenijsx@hotmail.com

Heej ,

Ik ben ook inn julie klaar met mijn opleidign… Ik wil dan wle eerst even gaan werken om geld te hebben om weg te kunnen… Ik ben nu van plan rond januari2009 naar zuid amerika te vertrekken… Lijkt dat jou ook wat?

groetjes Hannah

hee… dat lijkt me zeker wat. ik ben in juni klaar en heb mijn planning beetje gewijzigd. aangezien iedereen mij afraadt alleen naar Zuid Amerika te gaan. ik ga nu eerst een half jaar vrijwilligerswerk doen in zuidafrika via een organisatie. maar alsik geld over heb ga ik zeker mee naar zuidamerika. aangzien dat toch mijn droom blijft.(duurt wel nog erg lang) groetjes nadine

Hoi,

Das ook een heel gaaf idee!!! Maar jij gaat dus meteen in juni al weg?!
Ik wil idd ook liever niet alleen… Mijn ex kwam oorspronkelijk uit zuid amerika en ik wet van hem dat het zeker niet verstandig is om daar als blank meisje alleen rond te gaan lopen…
Maar jij weet dus nog niet zeker of je ook nog naar zuid amerika gaat? begrijp ik…
Naar welke landen zou jou willen gaan?

groetjes Hannah

hee hanna,
ik wil inderdaad meteen gaan na mijn opleiding. ik zou er ook voor kunnen kiezen om eerst nog te gaan werken. maar omdat ik een bbl opleiding doe verdien ik al veel geld om goed te kunnen sparen. als je ongeveer weet waar je heen wilt gaan en wanneer, laat het me even weten. ik ben een grote fan van heel zuidamerika. en heb nog geen voorkeur voor waar. het liefst beetje het noorden van zuidamerika. maar zoals ik al zei ben ik ook aan het kijken voor ontwikkelingswerk in afrika. als je dat een leuk idee lijkt, samen is gezelliger als alleen. en aangezien mijn vrienden geen tijd of interresse hebben in reizen zou ik alleen moeten gaan.
ik spreek alleen geen woord spaans, maar daar zou natuurlijk snel verandering in kunnen komen. en kunnen daar ook altijd cursussen volgen.
je mag me ook mailen.
groetjes nadine
nadinenijsx@hotmail.com