Reizen in Bolivia

Hallo,

Ik zit nu in Puno en ga daarna door naar bolivia (la paz, sucre, potosi, uyuni).
Is het nog de moeite waard om Cochabamba te bezoeken? En zijn er reizigers die tips voor me hebben in Bolivia? Wat wel/niet bezoeken?

Ik hoor het graag.

Martin
www.wereldrondreis.nl
http://sjaak.aroundtheglobe.nl

Martin,

Cochabamba is alleen leuk als je ruim in je tijd zit, dan kun je wat marktjes in de omgeving bezoeken.
Wat wel echte aanraders zijn buiten de plaatsen die jij genoemd hebt zijn: Sorata leuk dorpje in de bergen ten noorden van La Paz, waar je lekker kunt relaxen of mooie treks maken.
-Rurrenabaque waar je een aantal dagen in de jungle en pampas kunt verblijven en veel dieren kunt zien.
-Tupiza, waar je te paard of per jeep de omgeving kunt verkennen. Mooie natuur anders dan andere gebieden in Bolivia.

bedankt voor je reactie.
meer reacties zijn welkom.

martin
www.wereldrondreis.nl
http://sjaak.aroundtheglobe.nl

Hola Martin,

grappig dat je nog steeds op de route zit waar we het over gehad hebben :wink:
Cochobamba vond ikzelf niet zo denderend: een vrij grote, héle drukke plaats waar naar mijn mening niet echt een leuke sfeer hangt. In de omgeving ervan zijn inderdaad wel enkele leuke marktjes, maar niet super speciaal. Ik zou inderdaad overwegen om het over te slaan zodat je wat meer tijd kunt doorbrengen in een van de geweldige plaatsen die je nog gaat bezoeken.

Ik hoor als je terug komt graag van je hoe je het gehad hebt in Zuid Amerika.
Geniet er nog maar even van!

Slds Eveline:ARGENTINA

Hoi Martin,

Ik ben benieuwd of je nog richting Samaipata komt, want Bolivia is toch echt veel meer dan Altiplano, zoutmeren en Cordilleras ! Iemand had het al over Rurrenabaque. Maar in de Yungas is het ook erg mooi. En dan dus hier Samaipata, van Condors tot jungle en hele vreemd gevormde kalksteenbergen in één dag (Bella Vista, niet Buena Vista). Amboró met nevelwoud, en de Volcanes regio (staat wel in je reisgids).

Kijk op www.andorina-samaipata.blogspot.com als je nieuwsgierig bent geworden.

Tot ziens,
Andres

Ik moet even het bericht van Andres bevestigen: Samaipata is de moeite van het omreizen waard, wat een prachtig natuurschoon (m.n. Bella Vista!) en Andres kan erg goede gidsen regelen voor die mooie tochten. Is mooi geworden, de guesthouse!

zijn er mensen die ervaring hebben met het reisagentschap Inti - reizen uit Amsterdam bv hun landarrangement voor Bolivia?

Beste allemaal,

Bolivia is een grote aanrader. 6 jaar geleden door Bolivia gereisd en verliefd geworden op het land. Nu runnen mijn vrouw en ik een touroperator in Santa Cruz, Bolivia. Foto´s van o.m. de prachtige omgeving vind je op: www.rutaverdebolivia.com

Spaans kun je prima leren in Santa Cruz, een tropische stad in het oosten van Bolivia. Er zijn hier enkele talenscholen. Santa Cruz is ook relatief veilig.

Mocht je meer informatie willen ontvangen over reizen in Bolivia, stuur me dan een mailtje.

Groeten,

Gijs

Heeeeeee!!!

Ik ben een student van 21 die ff een break neemt om wat van de wereld te zien. Ik heb veel positiefs over Bolivia gehoord en een mooi vrijwilligers-project gevonden dus nu echt de drang om zo snel mogelijk weg te gaan.

Ik zit te denken om eerst naar Rio de Janeiro in brazilie te vliegen en een tijdje te blijven in “Hollanda”, een kolonie van nederlanders, waar onze familie kennissen heeft om daarna verder te reizen naar Santa Cruz in Bolivia.

Volgens mij is dat goedkoper dan rechtstreeks naar Santa Cruz. Er gaat een trein maar weet iemand of die betrouwbaar is of is vliegen goedkoper? En weet iemand of je dat vanuit Nl kan regelen of in Brasil??

Lijkt me gaaf om in Santa Cruz een tijdje (week? Totaal geen ervaring!!) spaans te leren en dan naar dat project te gaan:

http://www.intiwarayassi.org

Iemand die zin heeft n tijdje mee te reizen onder t motto van flexibel zijn en kansen grijpen!?

Greez Relf

Hola Relf,

heel verstandig om eerst naar Brazilie te gaan inderdaad. Ikzelf ben naar La Paz gevlogen en dat is gewoon echt duur. In principe kan je natuurlijk ook met de bus door Brazilie en dan de oversteek naar Bolivia.

Doe ze de groeten trouwens in Villa Tunari. Ik ben er zelf ongeveer 2 jaar geleden geweest. Echt een supergave ervaring. Geef m’n vriend Simba (Puma) een knuffel van me…:wink:

Heel veel plezier!

Saludos,

Ramon

Hoi!
Ik wil in november 2007 naar Bolivia om daar mijn spaans bij te spijkeren op een talenschool. Wie heeft daar ervaring mee en kan mij een goede talenschool aanraden? (met zo min mogelijk amerikanen aub!) Vervolgens wil ik via peru naar Ecuador. Iemand nog tips???
Groetjes,
Eva

Met een taalschool in Bolivia kan ik je niet helpen, sorry.
Ik heb dit jaar in Bolivia. peru en Ecuador gereisd, wat zijn je concrete vragen hierover?

Groeten en suc6,

Martin
www.wereldrondreis.nl

Dat zijn precies de landen die ik ook wil bezoeken. Lukt dat in anderhalf/twee maanden? Wat MOET ik echt gaan zien/doen???
Op welke vluchthaven kan ik het beste vliegen als ik in Sucre een talencursus wil volgen? Is dat een goede plek om dat te doen???
Thanx!
Groetjes,
Eva

Sucre is wel een leuke plek, maar niet super speciaal.
Ik vond, in tegenstelling tot veel anderen, La paz een super mooie/leuke stad. Er is veel te doen.

2 maanden voor Ecuador, peru en bolivia is te kort.
ik heb bijna 3 weken in ecuador, een maand peru en 2 weken bolivia geweest.

Toppers:
Galapagos, de jungle in ecuador, inca trail, death road, noord peru (en niet alleen zuid), de mijnen in potosi en de zoutvlaktes in bolivia.
etc. etc. etc.

sjaak

www.wereldrondreis.eu

Schitterende natuur vind je rondom Santa Cruz. Zo kun je de nationale parken Amboro (tropisch regenwoud) en Noel Kempff bezoeken. Voor cultuurliefhebbers zijn er de Jezuïetenmissies en El Fuerte. Ook bootreizen in het Amazonegebied zijn meer dan de moeite waard. Voor meer informatie, neem eens kijkje op onze website: Reisbureau Bolivia - Ruta Verde Tours

Groeten, Gijs

Betaalbare vluchten naar Bolivia zijn te vinden op de volgende website:
online.atp.nl/tc.dll?ac=return&tid=VLIEGTKT-PJW767FBW-F

Buiten het hoogseizoen zijn er tickets te vinden vanaf € 880.-. Wij wonen in Bolivia en krijgen in januari bezoek van iemand die in december geboekt heeft en 2 weken later al voor ´slechts´ € 880.- op Santa Cruz, Bolivia vliegt (via Milaan en Sao Paulo).
Bij het opgeven van de datum kan 1 eerder of later al een verschil maken van honderden Euro´s.

Gijs
www.rutaverdebolivia.com/nd

RUTA VERDE Tour Agency
Calle 21 de Mayo 332
Tel: (+591-3) 33 96 470
P.O. Box 4030
Santa Cruz, Bolivia
www.rutaverdebolivia.com/nd

Vanuit de Nederlandse kolonies in Brazilie kun je via Campo Grande naar Corumbá reizen, daar gaat een trein via Quijarro naar Santa Cruz. Goedkoopste optie denk ik, en een belevenis :o)

Vanuit de Nederlandse kolonies in Brazilie kun je via Campo Grande naar Corumbá reizen, daar gaat een trein via Quijarro naar Santa Cruz. Goedkoopste optie denk ik, en een belevenis :o)

Zucht, de treinreis tussen Quijarro en Santa Cruz… Inderdaad een belevenis, maar geloof me :crybaby:, de beste tip die ik op dit forum kan geven: neem deze trein, en niets dan deze trein. En kom niet - zoals ik, wegens uitverkochte tickets - op het lumineuze idee :thumbsdown: om deze route per bus af te leggen.

Hiermee riskeer je namelijk voor zo’n 10% je leven, het kostte mij iig 28 uur en mijn gezondheid (liften in the middle of nowwhere wegens de volledig kapotte bus, 's nachts, overdag in de brandende zon, overdag in een tropische regenbui :storm: , zonder eten, in een pijnlijke truck, achterin een nog pijnlijkere open pickup-truck).:retard: