Reizen door Yunnan in april

Hoi allemaal,

In april ben ik van plan om vanuit Laos naar Yunnan provincie te reizen. Ik heb een maand om deze provincie te bekijken. Ik wil oa naar het noorden (dali, lijiang)

Weet iemand wat voor budget je ongeveer nodig hebt voor reizen door China/yunnan? Is het vergelijkbaar met Thailand,laos,vietnam etc?

Is het goed te reizen in je eentje als vrouw? En hoe zit het met de taal… spreken chinezen een beetje engels of helemaal niet? Ik heb al een taalboekje gekocht om mee te nemen.

En zijn er nog extra vaccinaties nodig in Yunnan anders dan de andere ZO Azie landen (Thailand,laos,vietnam)?

Hopelijk heeft er iemand ervaring met reizen door Yunnan! Ik hoor het graag:)

Groetjes Marlot

Hoi Mlot,

China is duurder dan Zuid-Oost Azië, afgelopen december en januari heb ik samen met mijn vriendin in Yunnan doorgebracht, onder andere in Dali, Lijiang, Kunming en Jinghong. Een bedje in een dorm in een hostel kost rond de 40 yuan, privekamers zitten meestal rond de 200-250 yuan.
Eten is wel goedkoop, bij een simpel chinees restaurantje kan je voor 20 yuan je goed volstoppen. Dan eet je dumplings of noodles. De wat duurdere tentjes bieden eten aan voor 50 yuan.
Als je wat wilt drinken, zijn de Chinese tenten erg duur, soms vragen ze 40 yuan voor een biertje. In de wat toeristischere plaatsen, zoals Dali, kun je wel weer goedkoop drinken krijgen.
Transport in China is gezien de afstanden niet heel duur en als je binnen Yunnan blijft is je duurste ritje de bus vanuit Laos naar Kunming.
Chinezen laten westerse vrouwen over het algemeen met rust, ze vinden je wel erg interessant natuurlijk, dus je wordt gegarandeerd aangegaapt. Engels spreken doen ze niet zoveel in China, het beste engels zal je horen van de receptie in je hostel. Maar als je leert tellen, dankjewel en hoef ik niet kunt zeggen, kom je er ook wel.

Succes!

Hallo Mlot,
april is inmiddels geweest maar ik wil toch graag nog even reageren,
Ik vond Yunnan namelijk erg goedkoop, vooral het minder toeristische zuiden. Ik kwam uit het redelijk prijzige Vietnam, maar in Yunnan betaalden wij ineens 60 yuan voor een erg mooie privekamer en 8 yuan voor 7 broodjes en 2 flesjes drinken bij een bakkerij.

Verder komt in Yunnan malaria voor dus tabletten worden er aanbevolen.

Met het Engels kon ik me in zuid-Yunnan niet echt verstaanbaar maken dus het werd meer handen en voeten werk. Maar de Chinezen zijn zo vriendelijk en behulpzaam dat het altijd wel weer goed kwam