Reizen cycladen met tieners zomer 2014

We hebben het idee opgevat om met onze 3 tienderdochters (12,14,16) in de zomer van 2014 de eilanden van Griekenland te bezoeken. Voor ons is het niet helemaal nieuw, zo’n 20 jaar geleden deden wij dat ook wel eens, we weten hoe leuk dat is, maar toen deden we dat met z’n tweeen. En dat buiten het hoogseizoen, toch wat makkelijker. Het liefst willen we iets huren bij mensen. Wie heeft tips? Kun je nog steeds makkelijk zo met de boot van Piraeus of is het beter om te boeken? Zelf vond ik de eiland Naxos en Paros erg leuk. Misschien nog naar een eiland waar we nog niet geweest zijn wie heeft tips? Ik zag al betaalbare vluchten vanaf Eindhoven.

1 like

Hallo

Wij willen ook graag zoiets doen en zijn benieuwd of jullie al reacties hebben gekregen?

Groet meeke

Hoi Meeke,

Helaas hebben we nog geen reacties gekregen. Ben er dus nog niet helemaal uit.

Groetjes Karin

jammer dat jullie nog geen reactie hebben gekregen, want ook wij gaan dit doen deze zomer! Wij hebben 2 dochters bij ons van (dan) 14 en 17.
Inmiddels hebben wij tickets naar Athene geboekt via Cheaptickets.de. die zijn een stuk voordeliger dan de Nederlandse site. Daarna is het plan om nog een paar dagen in Athene te blijven en dan de Peloponnesos, Nafplio, en nog wat leuke plaatsen. Dan de boot naar de Cycladen. Zelf alles uitzoeken vind ik leuk. Maar goede tips zijn natuurlijk handig! Veel plezier Karin en Meeke met het uitzoeken van jullie trip!

Ik zie veel overeenkomsten: ik heb zo’n reis ook lang geleden gemaakt en wil nu met 3 kinderen (van 13, 17 en 18) iets vergelijkbaars doen. De tickets zijn geboekt een enkeltje Brussel-Santorini en enkeltje Athene-Brussel terug. We denken aan ca 12 dagen Santorini, Naxos, Paros, dan 2 dagen Athene en dan een auto huren en een weekje naar de Peleponnesos. Het is nogal druk in juli/augustus dus ik denk dat ik wel dat ik accommodatie van tevoren ga boeken, via diverse online boekingsmogelijkheden zijn er best leuke en voordelige appartementen/pensions te boeken. Ben ook wel benieuwd wat je het beste met de boot kunt doen: hier boeken/daar boeken.

Beste Kahe,

Willen jullie persè vanaf Eindhoven en moet het via Piraeus?
Vanuit Schiphol kun je met Transavia rechtstreeks naar Mykonos, of met tussenlanding zonder overstap naar Santorini vliegen, bespaart reistijd.

Verder bieden o.a. Sunweb, Jiba en Holland International goedkope pakketreizen eilandhoppen aan, die op deze manier aanvangen. Met reisduren van 8 dagen, 15 dagen of 21 dagen. Dit is meestal vliegreis, bootreizen en verblijf met onbijt.
Diverse combinatie’s mogelijk om 1, 2, 3 of 4 eilanden aan te doen, meestal keuze uit Santorini, Mykonos, Naxos en Paros.

Om goede indruk op te doen en het niet te onrustig te laten worden zou ik maximaal 2 eilanden per week aan bevelen.

Via Wereldwijzer app

voor diegenen die deze zomer naar de cycladen gaan, hier een perfect adresje om te logeren bij renate en georgios : rena rooms, parikia/paros renate is nederlandse en haar man griek. wij gaan reeds meer dan 15 jaar soms 2 x per jaar en het is steeds een fantastische ervaring, gewoon even googelen en de kamers bekijken. groetjes.