Reisverslag van Autistische jongen in West-Papua

Een aantal jaren geleden heb ik mijn reisdrieluik naar Papua afgesloten. Al van kinds af aan ben ik gefascineerd door dat prachtige eiland in de Stille Zuidzee. Helaas gooide mijn autistische handicap en mijn beperkte financiële middelen roet in het eten. Gelukkig wint de aanhouder altijd en eenmaal volwassen trok ik de stoute schoenen aan en ging ik, ondanks de vele negatieve adviezen, op avontuur naar een van de laatste ongerepte gebieden op aarde. Gezien de grootte van het (ei)land besloot ik Papua niet één maar drie maal te bezoeken, waarvan de eerste twee reizen naar het bezette westen van het eiland gingen. >>>

Je snapt het al; Door mijn autistische handicap in combinatie met mijn naïviteit verliepen deze avonturen niet probleemloos, ook al werden deze reizen in groepsverband uitgevoerd. Bij mijn tweede Papuareis zeilde ik zelfs eenmaal zeer dicht langs een vakantiepsychose en moest mijn vakantiemaatje met een junglebrancard afgevoerd worden…… :mad:

Om mijn avonturen in Papua met andere liefhebbers te delen, heb ik besloten om een prachtig full-color reisverslag over West-Papua te schrijven. Het verslag beschrijft mijn passie voor Papua in relatie tot mijn autistische handicap. Doordat het verslag in een vlotte taal geschreven is, leest het als een spannend jongensboek. Het verslag is een 225 pagina dik boekwerk en kost E50,00. Het is bij mij te bestellen door een e-mail ([EMAIL=“otto.vaessen@wur.nl”]otto.vaessen@wur.nl) naar mij toe te sturen. Een korte inleiding van dit verslag is als bijlage bij deze boodschap bijgevoegd. :zon02:

Het blad “Psy” heeft een prachtige recensie over mijn bijzondere Papuaverslag geschreven. :dag:

Hier is de link: de Nederlandse ggz | de vereniging van ggz organisaties