Wat vind je de mooiste of meest bijzondere bestemming in West Papua ?
Wie heeft reistips ?
West Papua is een prachtig land voor mensen die nog echt willen genieten van de echte natuur met zo veel keuzes en varianten. Zee, oerwouden, bergen meren en vooral geen Mac Donald cultuur. Ook de ongeremdheid van de mensen, de Papua cultuur en de rijke keuken die ook gebracht is door de transimigratie zorgen voor cullinair vermaak.West Papua is een groot avontuur.
Toch ben je ook daar verzekerd van een goede medische verzorging en in principe is daar van alles te koop. Ik ga daar regelmatig naar toe en Papua is gemakkelijk aan te reizen heeft goede hotels en logementen en binnen Papua is het reizen per vliegtuig goed geregeld en betaalbaar. Vond het daarom ook jammer dat A.van Dis in zijn reisprogramma niet verder ging naar West papua omdat hij daar niet mocht filmen. Als toerist kan je daar gewoon filmen en foto’s maken. Niemand die je tegen houdt.Ik ben ook van plan om de reizen naar Papua te promoten. Er zijn 15 reisbureau’s die allemaal reizen organiseren naar Indonesie. Begint allemaal bij Kalimantan, Java, Sulawesi, Bali etc. En uiteindelijk helemaal achteraan West papua. Dat is Jammer, heel jammer. Want het is echt de moeite waard om daar een kijkje te gaan nemen.
Ben bereid om iedereen van informatie te voorzien die daar naar toe wil gaan.
Mijn gsm is 06-21221124 Email adres glapre@hotmail.com
Ik heb gewoond in Biak (1959-1962) mijn dochter is daar geboren. Wij willen in Januari 2013 reizen naar Jakarta, Biak en misschien Wamena. Wie kan ons reisadvies en verblijfadviezen geven? Vriendelijke groet, Wil Albers.
Beste Wil,
Ik ben in 1952 geboren in Biak en kom nu regelmatig terug in Papua. Nog steeds heb ik een warm gevoel voor mijn geboorteland met zijn mooie mensen en zijn prachtige natuur die nu helaas stelselmatig worden afgebroken door de indonesier. Toch is het nog steeds de moeite waard en zijn er ook nog grote mistanden vwb het reizen naar Biak.
Zelf ben ik alsberoeps militair vrij vroeg gepensioneerd en kan me helemaal inzetten voor het eco toerisme in Papua.
Zal je graag van dienst zijn met allerlei aktuele reistips en aanbevelingen. Mijn mail adres is glapre@hotmail.com
We kunnen dan een afspraak maken . Zelf ga ik op 12 deember weer richting Papua en wil daar voor langere tijd blijven. Dus als je daar aankomt ben ik daar ook. Hoor van je.
Groeten Guus lapre
Hallo Guus,
ik ben al heel lang niet meer terug geweest in Papua. We hebben 12 jaar in Hollandia gewoond en zijn in 1961 ook vertrokken naar Nederland. De laatste keer dat ik er ben geweest is in 1991…
Nu is de drang er weer maar ik vraag me af of er in de tussentijd vooruitgang is geboekt in de guesthouse/hotel wereld aldaar.
Mijn belangstelling gaat voornamelijk uit naar Jayapura - Abepura.
Heb je misschien enkele tips over slaapgelegeheden in Sentani-Abepura-Jayapura? We zijn vooral op zoek naar goede guesthouses waar je makkelijk contact met de mensen kunt krijgen , je kent dat wel…lekker praten/vertellen over vroeger…
Hoop nog wat info via jou te krijgen voordat je vertrekt op 12 december…anders goede reis!
Groet , Aljo