Reisverhaal: Andalucia

Hey vorige maand ben ik een weekje naar andallucia getrokken meer bepaald in granada. heb ondekt dat granada een fantastische stad is met zoveel dingen te bezoeken. Qua cultuur, historie, uitgaan, shoppen. En meer nog granada ligt een uurtje verwijderd van zowel sneeuwpiste ( sierra nevada) als van het strand ( salobreña) Ik heb daar samen met een vriendin in ee nhoteletje verbleven dat heet Abadiahotel. Ook de moeite waard hoor. Het is echt een klein hotel max 20 kamers maar het voordeel hier aan is dat je dus niet als kamer zoveel behandeld word. Iedereen krijgt zen eigen behandeling heel persoonlijk en super vriendelijk. Het personeel spreekt meer dan een taal en er is zelfs eentje die nederlands praat is dat niet boffen. De prijzen zijn echt goedkoop voor de service die je krijgt. De kamers zijn mooi ingericht in arabische stijl en bovendien dateert het gebouw uit de 16de eeuw en is het recent vernieuwd. De kamers zijn heel netjes worden dagelijks gepoetst.Het hotel abadia is gelegen in het centrum van granada alles is op wandelafstand te bereiken.Wat wel jammer was dat er geen ontbijt werd voorzien. Maar het personeel gaf je de nodige uitleg en plaatsen voor ontbijt te eten en het was enkel op 5 minuten afstand. als je besluit te gaan dit zijn de aanraders: hotel abadia, Sacromonte, Het Albayzin, sierra nevada, Ontbijt en dinner ’ Zeluan’, tapas bars vooral in de straten calle navas en calle elvira ’ la belle y la bestia’, ‘la riviera’. Restaurants met fantastisch uitzicht 30€ per persoon: ‘Carmen de las tomasas’ en ‘carmen san miguel’. Dus mensen als je van plan bent granada te bezoeken wat ik zeker aanraad denk er dan ook eens aan om naar hotel ABADIA te gaan.:smile: