Reistijden met de auto

In een eerder berichtje heb ik al gevraagd naar leuke plaatsen om te bezoeken. Nu ben ik op zoek naar reistijden. Misschien dat iemand mij kan helpen.
Hoelang rijdt je erover van en is er evt iets te doen onderweg:

Vanaf La Pavona (Tortuguero) naar Puerto Viejo de Sarapiqui
Vanaf Alajuela naar Monteverde

En nog een ander vraagje:

Waar in Guanacaste kun je snorkelen? En wat is daar een kindvriendelijk strand?

Dank!

Reistijden kan je bekijken via maps.google.nl

de Pacific is een niet ongevaarlijke oceaan met onderstromingen en soms hoge golven, er zijn hier en daar wel baaitjes, maar daar is het ook oppassen.
De zon straalt hier 7 maal sterker als in Nederland, dus een dagje strand gaat ook volle potten zonnebrandolie factor 80 kosten.

Via Wereldwijzer app

Afhankelijk waar je naar toe wilt in Sarapiqui is de reistijd 2 tot 3 uur vanaf La Pavona.
De reistijd Alajuela - Monteverde is nu wat langer omdat je om moet rijden. De weg via Guacimo is nog niet open.
Reken op 3,5 tot 4 uur .

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Mag ik hier even op inhaken.
Ik wilde graag weten hoe groot de afstand is tussen Monteverde en Dominical (moeten we een tussenstop / overnachting inplannen of niet). Dus ik heb op google maps gekeken. Daarop staat dat het 3,5 uur rijden is. Ik meende gelezen te hebben dat het veel langer was.
Kan iemand misschien uit ervaring zeggen hoe lang deze rit duurt? Dank je wel.

Omdat de weg via Guacimal afgesloten is vanwege asfalteringswerkzaamheden is de reistijd een uurtje langer.
zo´n 4 a 4,5 uur

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Wij gaan pas in juli op vakantie. Zijn ze dan nog bezig met de wegwerkzaamheden? Als we een reisdag inplannen is het dus wel te doen in een dag rijden?

Het is altijd te doen in 1 dag van Monteverde naar Dominical, ondanks de werkzaamheden.
Daar het een ingewikkelde klus is, is het nog niet bekend wanneer de werkzaamheden klaar zijn.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Ik ken weet dat de zon er veel scherper is dan in Nederland (ik heb er tenslotte zelf gewoond). Ik wil gewoon weten welk strand leuk is in Guanacaste om een aantal dagen te verblijven zonder al te veel massatourisme.

Playa Carrillo 7 km ten zuiden van Samara. Kun je zwemmen, geen onderstroom.

Dank je! Daar ga ik me eens in verdiepen. Ik hoorde ook van Playa Conchal, Brasilito. Is dat iets?

Helaas, op dat strand ben ik nog nooit geweest

Johan
www.costaricaopmaat.nl