Hallo,
Ik ben mijn reis een beetje aan het plannen. Maar heb al gehoord dat km niet zoveel zeggen in Idonesie. Kan iemand mij vertellen wat ongeveer de reistijd is tussen Pemuteran en Ubud als ik in de ochtend vertrek? Dit is wel te doen met een taxi voor een redelijke prijs?
Reistijd zal ongeveer 1,5 uur zijn, maar ik zou langer inplannen en verschillende stops maken onderweg. Bijvoorbeeld bij het Banjarklooster, de hotsprings en de Gigitwaterval.
Prijs voor een auto in het noorden is duurder dan in het zuiden is mijn ervaring (zeker in Pemuteran: minder concurrentie), ik zou daarom rekenen op 400.000 - 500.000 rp.
Als ik vanuit Pemuteran in de taxi ga. Zou ik graag willen stoppen bij de Bratan meer, voor de tempel en de Bedugul fruitmarkt. Als ik om 8 uur vertrek, neem ik aan om rond 12 uur 1 uur in Ubud te zijn?
Ik zal 06/08 check in in Ubud, en 08/08 check out. Ik zal graag in Ubud willen zien:
Apenbos, Goa gajah, keckak dans, rijstenvelden (wandeling of fietsen). Is dit te doen? In ander halve dag Ubud?
Ik hoor het graag!
Paulana, op (bijna) elke post van Bymel heb ik al geschreven dat je niet op de minuut kan plannen…
Als je in Ubud 's ochtends naar het apenbos gaat en dan langs de houtbewerkers naar Goa Gaja loopt dan zie je aan je rechterhand wat rijstvelden, ook in het dorp achter de grot.
Klaar. Haalbaar dus in één dag.
Heb je meer tijd, dan zou ik gaan wandelen door de rijstvelden ten westen van Ubud, die zijn mooier. Of ik zou een excursie boeken naar Gunung Kawi (als je ook cultuur wilt) of Jatului (mooiere uitzicht).
Kecakdans in Ubud is een paar keer per week. In Ulu Watu iedere avond.