Reisschema Peru - Bolivia

Hoi!

Ik ben van plan om in augustus en september voor de eerste keer alleen te gaan rondtrekken.
Na veel gelezen te hebben op dit forum heb ik een reisschema opgesteld en ik wilde eens vragen of jullie het haalbaar vinden en of het ergens korter of langer moet?

Ik zou eerst naar Peru gaan, dan Bolivië en dan zo naar Argentinië.

Dag 22: Puno – Titicaca
Dag 23: Titicaca
Dag 24: Titicaca
Dag 25: Copacabana/Isla del Sol

Dag 26: La Paz
Dag 27: La Paz + death road
Dag 28: La Pas
Dag 29: Rurrenabaque Pampas
Dag 30: Rurrenabaque Pampas
Dag 31: Rurrenabaque Pampas
Dag 32: Sucre
Dag 33: Sucre
Dag 34: Sucre
Dag 35: Potosi
Dag 36: Uyuni
Dag 37: Uyuni
Dag 38: Uyuni

Dag 39: Tarija
Dag 40: Salta

Hebben jullie voor de rest nog tips voor leuke hostels enz?
En is het noodzakelijk om dingen op voorhand vast te leggen of niet? Hostels, trips, vervoer,…

De trip naar Rurrenabaque zou ik regelen als je in La Paz aankomt. Dan vlieg je dag 28, want het is een 3 daagse tour. Als de dag dat je terugvliegt (naar La Paz) dag 32 is, in de ochtend, zou je ook kunnen kijken of het mogelijk is om gelijk door te vliegen naar Sucre, hoef je ook niet meer terug naar de stad La Paz (vliegveld ligt op El Alto, op de hoogvlakte rondom La Paz). En het scheelt een lange busrit.

Dingen vastleggen is echt nodig, vooral niet als het al september is (en er dus minder toeristen zijn dan in juli/aug).

In Potosi zou ik een bezoek brengen aan de zilvermijnen. Neem daar wat mee voor de mijners (coca-bladeren of alcohol ofzo). Het is daar heel indrukwekkend. Pas wel op, een mondkapje is geen overbodige luxe en als je extreem lang bent zal het niet heel prettig zijn. Ook moet je geen claustrofobie hebben.
Salar de Uyuni is heel indrukwekkend maar erg koud. Verder zijn de ‘hotels’ er niet van de kwaliteit die je gewend bent. Het zijn meer een soort jeugdherbergen. Houdt er dus rekening mee dat het korte nachten zullen worden.
In Sucre zit ook een Nederlands restaurant (Sol y Lune als ik het me goed herinner). Aangezien je alleen reist kan ik me voorstellen dat het prettig is weer even Nederlands te kunnen spreken en kroketten te eten. Dit is de ideale plek om dat te doen.
Bolivia is in ieder geval een prachtig land.
Geniet ervan

1 like