Reisschema Mexico / Guatemala / Belize

Vandaag heb ik tickets geboekt naar Cancun en ben nu begonnen met het opstellen van een route welke we willen reizen.
Omdat ik nog nooit in deze regio geweest ben hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Graag ontvang ik toevoegingen of andere feedback op het schema. Ik twijfel nog over 2 stops (heb ze er wel tussen gezet) graag hoor ik of deze de moeite waard zijn.

Nog een vraag:

  • We komen om 17.30 aan op het vliegveld van Cancun, wat kunnen we het beste doen? Daar een hotel zoeken of al doorgaan naar Valladolid of Playa del Carmen?

Alvast heel erg bedankt! >>>

Mexico - Gutamala - Belize - Mexico

Vliegreis: Amsterdam - Cancun
Dag 1: Cancun - Valladolid
Dag 2: Valladolid
Dag 3: Valladolid - merida
Dag 4: Merida
Dag 5: Merida - Palenque

[ul]
[li]hiertussen toch campeche doen?[/li][li]Wat is hier precies te beleven[/li][/ul]

Dag 6: Palenque
Dag 7: Palenque - San Cristobal de las casas
Dag 8: San Cristobal de las casas
Dag 9: San cristobal de las casas
Dag 10: san cristobal de las casas - Panajachel
Dag 11: Panajachel
Dag 12: Panajachel - Antiqua
Dag 13: Antiqua
Dag 14: Antiqua - Flores

[ul]
[li]Hiertusen toch Lanquin doen, de moeite waard?[/li][/ul]

Dag 15: Flores / tikal
Dag 16: Flores - Caye Caulker
Dag 17: caye caulker
Dag 18: caye caulker
Dag 19: caye caulker - tulum
Dag 20: tulum
Dag 21: tulum - Playa del carmen
Dag 22: playa del Carmen - Cancun
Dag 23: Cancun - Amsterdam

Hi Eline,

ik reageer even op het Mexicaanse deel van je schema.

Bij aankomst zou ik een overnachting in Cancun nemen. Wij nemen altijd Hostal Haina, welk goedkoop en schoon is en op loopafstand van het busstation ligt in down town Cancun.

Verder zou ik Valladolid overslaan en direct van Cancun naar Merida gaan. Valladolid is aardig, maar als je al Merida en Campeche op de route hebt is deze m.i. toch echt een stuk minder. Wordt vooral bezocht door dagjesmensen die vanuit Playa of Cancun naar Chichen Itza etc gaan en dat combineren.

Campeche noemde ik al. Deze kan ik je alleen maar aanraden, want Campeche is echt prachtig. Overigens is Merida -> Palenque wel een lange trip hoor, dus is dat ook een goede reden om Campeche mee te pikken.

Succes!