Hallo allemaal,
In januari ga ik met mijn vriend voor 3weken naar thailand. Dit wordt onze eerste rondreis en onze eerste keer thailand. We zijn van plan om alles daar te boeken (trein, bus, overnachtingen, excursies). Alleen het ticket is geboekt en eerste overnachting in bangkok.
We houden van cultuur, natuur, leuke dingen doen, actief en relaxen, geen massa toerisme. Onderstaand samengesteld reisschema zal ons leiden. Aangezien er op dit forum veel persoonlijke ervaringen zijn graag jullie reactie op onderstaand reisschema / vragen;
Dag1: bangkok (aankomst 7uur)
Dag 2: bangkok
Dag 3,4: kanchanaburi
Dag 5: ayutthaya /nachttrein naar chiang mai
Dag 6 t/m 11 : chiang mai incl. 3dgn jungle trekking
Dag 11,12,13; Khao Sok (vliegreis van chiang mai naar Surat Thani/Krabi??)
Dag 14,15: Omgeving Krabi
Dag 17,18,19: koh yao noi
Dag 20, 21: bangkok
We hebben de volgende vragen;
is het schema haalbaar of moeten we een paar plaatsen overslaan?
is ko yao het juiste eiland om te relaxen(niet te toeristisch/bounty/betaalbaar) of zijn er andere suggesties?
is het aan te raden om de terugreis naar bangkok via land(trein/bus) te doen met eventueel nog een tussenstop of gewoon per vliegtuig?
is het verstandig om vooraf de binnenlandse vlucht / treinkaarten te boeken?
-Het hangt van de datum van vertrek af of het verstandig is zaken hier of daar te regelen.
Vertrek je op 5 of 11 januari, dat kan een heel verschil zijn
We vertrekken op de 9e.
Zoals het nu lijkt boeken we vooraf de binnenlandse vlucht, de treinreis boeken we ter plekke.
Heeft er nog iemand tips, mocht ko yao niets zijn, om de laatste dagen te verblijven?
Is er daarnaast een trein oid om van krabi terug te reizen naar bangkok of kan je dit toch het beste doen met een binnenlandse vlucht?
Je schrijft: We vertrekken op de 9e. Zoals het nu lijkt boeken we vooraf de binnenlandse vlucht, de treinreis boeken we ter plekke.
Prima zo, kijk wel even na of de treinreis niet toevallig op een vrijdag valt. Op vrijdag kan het druk zijn met forensen die in Bangkok werken,
en in het weekend naar huis gaan. Dan wellicht vooruit boeken, maar dat kan ook zodra je voet aan de grond in Thailand hebt gezet.
Je vraagt: Heeft er nog iemand tips, mocht ko yao niets zijn, om de laatste dagen te verblijven?
En: Is er daarnaast een trein oid om van krabi terug te reizen naar bangkok of kan je dit toch het beste doen met een binnenlandse vlucht?
Kijk , dat is nu perfect ter plekke in te vullen…
Bevalt Ko Yao, dan ga je met vliegtuig terug en bevalt Ko Yao niet , dan ga je enkele dagen eerder per trein terug.
Makkelijk gezegd natuurlijk, maar ik beslis natuurlijk niet over je budget …
Er zijn op de route hele leuke, echt typisch Thaise steden om te verblijven, en ook Hua Hin is aangenaam, al is dat wel toeristisch.
Met name Prachuap Khiri Khan en Phetburi zijn mijn persoonlijke favorieten.
Ben zelf dit jaar van bkk naar trang gevlogen,daar met boten naar de volgende eilanden koh kradan koh ngai koh taratao alle 3 super bounty als laatste koh lipe
let op chin nieuwjaar en valenteinsdag dan is alles behoorlijk vol geboekt dus van te voeren reserveren,enne koh yao was 3jr geleden ook mooi dus