Reisroute + activiteiten Leshoto

Wij hebben advies/hulp nodig! cheer

Gepland is een rondreis door Zuid - afrika & Mozambique, we hebben reeds vliegtickets (05-09 t/m 29/09) geboekt & een auto gehuurd (VW polo, maar kijken ter plekke nog naar een upgrade ).

Wij zijn een stel :kus: van 29 jaar en hebben al aardig wat van de wereld gezien, we houden van een actieve culturele vakantie met een mix tussen basic & luxe:zon02:.

In het verleden hebben we meerdere malen geleerd dat het slim is om gebruik te maken van de kennis van andere reizigers die reeds in het beoogde land zijn geweest, daarom bij deze dit verzoek.

De hulp die we nodig hebben is bij, de reisroute, overnachtingen & activiteiten.

De route die we ongeveer willen gaan maken is :vak01:;

Johannesburg - Lesotho - Swasiland - Maputo (Mozambique) - Inahambe (Mozambique) - Krugerpark - Panorama route - Johannesburg.

We zullen de route aan de hand van tips steeds verder specificeren.

Graag ontvangen we jullie tips over onze reisroute, reistijd, bezienswaardigheden, parken, accomodaties, activiteiten.

Tips graag incl locatie, prijs :retard: en indien mogelijk website.

Als weder dienst kunnen wij iedereen van tips voorzien betreffende; Amerika, Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Marokko.

Al vast bedankt,

Rob & Lysan :dag:

In Lesotho heb je de Malealea lodge (http://www.malealea.co.ls/), erg leuk om een nachtje heen te gaan en daar bv een paardentocht te doen maar zelf vond ik Semonkong leuker (http://www.placeofsmoke.co.ls/). Hier is ook een ontzettend leuke/mooie lodge met de hoogst vallende waterval waar je en mooie wandel/paarden tocht heen kan maken. Ik weet alleen niet of je met een polo de route kan afleggen naar Semonkong. Malealea is ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Maseru, de hoofdstad en Semonkong zeker wel 4 uur. Van Johannesburg naar Maseru ben je ongeveer 4 uur bezig.

1 like

Hartelijk dank,

planning is nu:

Johnannesburg -> Maseru
Maseru -> Centrale hooglanden
Centrale hooglanden via sanipass naar kwazulu nantal.

Niets is zo aangenaam dan ontspannen rijden, zelf kom ik 2 keer per jaar in Lesotho en weet uit ervaring dat van Jo’burg naar Maseru over de N3 in gunstige omstandig heden zo’n 6uur moet rijden. Gemiddeld rij ik 7uurtjes, ik trek altijd voor dit ritje een dag uit, aankomen,auto op halen en grenspassage.

geniet die reis

Ben erg benieuwd of ie nou met de polo over de Sani pass gekomen is :slight_smile: