Reisplanning westkust en nationale parken

Hallo,

wij zijn van komend jaar een reis door het westen van de verenigde staten te gaan maken. Nou kan je dit georganiseerd doen, dat alles al voor je is uitgestippeld. Maar geen enkele reis is naar ons inzien passend aan onze wensen. daarom heb ik zelf een reis uitgestippeld, en is mijn vraag aan jullie of dit reëel is en wat er misschien nog aan ontbreekt.

Ik heb een JPG bijgevoegd waar de route in is uitgestippeld, en een Excel lijstje van waar naar waar de reis is en de geschatte miles en kosten daarbij.

Met vriendelijke groeten,
Theo

Hoi Theo,
Wat een geweldige reis heb je voor de boeg. Ik heb veel van deze plekken gezien toen ik zo’nreis maakte in 2003. Mijn tip is om vanaf de Grand Canyon nog verder naar het westen te reizen. De Four Corners, Monument Valley en Canyon De Chelly, zijn allemaal zo betoverend mooi dat je die niet moet missen als je toch in de buurt bent. Ga dan vanaf Albuquerque en Santa Fé naar het noorden. Mooier kan bijna niet.

hmm dat wordt wel hard doorrijden allemaal! Denk niet dat je zo echt geniet van de plekken war je bent.

Zou er meer de tijd voor nemen als dat kan natuurlijk.

Veel plezier want het is echt heel mooi daar!

fantastisch maar veel!!!

hoelang neem je de tijd?? week of 8??

ik zou phoenix overslaan. te heet en te weinig te doen.

Kan het bestand niet openen.
OK Murray, wat Phoenix betreft. Ik zou verder, naar het oosten rijdend vanaf Grand Canyon, via Monument Valley doorrijden naar Mexican Hat om vanaf daar de Hwy 162 te nemen. Bekijk Valley of the Gods en Gooseneck en rijdt via Montezuma Creek (Canyon) naar MesaVerde, het prachtige park voorbij Cortez.
Albuquerque is niet echt een bezoek waard. Santa Fé, tsja… ik zou liever naar Taos gaan. En als je reis toch via ABQ gaat (Atoom Museum, Indian Centre), rijdt dan door het voorstadje Corales, d.i. Santa Fé in het klein, zonder de duizenden toeristen.
Wellicht is het mogelijk je route hier te publiceren en niet op een attachment.

Hallo Theo,

En… heb je inmiddels je reis gemaakt?
Wij willen volgend jaar deze reis maken en staan aan het
begin van de planning.
Mooi overzicht heb je gemaakt, is dit ook zo uitgekomen?

Groet,
Harriëtte

Hi Harriete.
Voor je een dergelijke reis gaat maken bedenk dan dat hier een 6 weken reis in 3 weken wordt gepropt. Je hebt geen enkele kans om de schitterende NP’s wat beter te bezoeken en je slaat vele plekken over. Als het een been there seen it roadtrip is ga je gang maar een overdosis zal je deel zijn. Ben benieuwd wat Theo er van gevonden heeft. Wij zijn ettelijke malen in de USA geweest en een dergelijke route in 3 weken zal ik niemand aanraden. Zet een nieuwe post op het forum en zeg welke tijd van het jaar, hoe lang, hoeveel personen (met of zonder kinderen), auto of RV. Interesse in amusementparks, hiking biking? etc etc.
Yeehaw

Hallo allemaal,

Ik heb even het excel sheetje bekeken en de prijsberekening maar heb wel een tip voor iedereen die deze reis ook wil gaan maken!
Huur een auto in Nederland.
Wij hebben voor 297 euro voor 2,5 week een auto gehuurd (is 2e klasse dus niet eens de goedkoopste).
Inclusief alle verzekeringen!!
Ik zie dat op het excelsheetje uitgegaan wordt van 700 euro maar ik raad iedereen aan om op www.eautohuur.nl te kijken!
Supergoedkoop en goede service! (mag ook op andere locatie auto inleveren, wij halen hem bijv op in San Francisco en leveren hem in in Los Angeles)

Succes iedereen! ik ga volgende week zo’n zelfde reis maken!

Groetjes,

Erica

Ben benieuwd naar je ervaringen!
Waar ga je naar toe?
Hoelang, kosten?

Een hele prettige vakantie.

met vriendelijke groet,
Harriëtte

…en dank voor de tip!!
groet,
Harriëtte

Hoi Hariette,

We gaan 9 september weg.
We vliegen 26 september terug.
We beginnen in SFO en halen daar onze auto op.
Via booking.com hebben we daar voor de eerste 3 dagen een hotel geboekt voor 200 dollar voor 3 nachten midden in het centrum.
De auto halen we na 3 dagen op omdat SFO nogal lastig schijnt te zijn met auto (parkeren is vrij duur) dus nemen zo’n pas en gaan dan daar 3 dagen rondkijken.
hebben wel al alcatraz avond tour geboekt op internet omdat dan druk schijnt te zijn.
Dan zakken we waarschijnlijk af naar beneden richting LA.
we hebben nog geen idee waar we gaan stoppen maar dat zien we wel.
(en we moeten ook even kijken hoe de bosbranden zich gaan ontwikkelen).
Tenslotte gaan we naar een vriend die in Vegas woont en willen van daaruit dagtripjes of paar dagen de canyon in.
We vliegen terug vanaf LA.
Oh ja gaan waarschijnlijk met die vriend ook nog paar dagen San Diego doen.
Kosten:
vlucht 500 euro p.p
Auto 300 euro totaal
Hotel 140 euro eerste 3 nachten…

De rest… probleem voor later!!!
denk dat het zo duur is als je het zelf maakt!
zou echt even voor auto via eautohuur bekijken! (kreeg deze tip ook van doorgewinterde amerika reiziger en die boekt altijd zo).

Succes met plannen!

Groetjes,

Erica

Prettige vakantie!

Groet,
Harriëtte

Gaat wel lukken!

Jij succes met plannen!!!

groetjes,

Erica

Fijne reis! Bedenk dat GCNational Park south rim 5 uur rijden van Las Vegas is en een nacht aan de rim voor sunset/sunrise sterk is aan te bevelen. Wel een reservering nodig www.grandcanyonlodges.com
Yeehaw

Heel erg bedankt voor de tip! gaat wel lukken nog 1 week!!!

Groetjes,

Erica