Wij willen graag op vakantie naar Bali. Daar willen we een rondreis maken. Nu hebben we een vrijblijvende offerte aangevraagd bij Original Asia. Heeft iemand ervaring met deze reisorganisatie? Ik kan namelijke weinig ervaringen vinden op internet… Betekent dit slecht nieuws?
Er zijn heel veel organisaties die reizen op Bali aanbieden. Vaak werken die weer samen met lokale organisaties die een andere naam hebben. Het zegt dus niks dat je niks kan vinden… (Niet positief en niet negatief.)
Zelf zou ik excursies ter plekke boeken. Goedkoper, je steunt de lokale middenstand en zeker niet slechter!
Bedankt voor je snelle reactie! Dit is onze eerste reis naar dit land. Wij vinden het nogal spannend om ‘niks’ te boeken. Wij hadden nu namelijk een rondreis met strand vakantie geboekt.
Je kan eventueel ook de eerste nachten boeken via Agoda of Booking.com. De rest kun je dan ter plekke boeken? Zo behoud je je vrijheid, en internet is makkelijk te vinden op Bali.
Mijn ervaringen met Bali zijn dat je, afhankelijk van het seizoen, het beste zelf je reis kan plannen en regelen. Juli/augustus is toch erg druk, dus wanneer je op zeker zou willen spelen boek je nu al je kamers. Wat Jenny al aangeeft zijn Agoda, Booking.com, Trivago en Kayak goede sites om Hotels te regelen. Veelal hoef je nog niet aan te betalen en kun je dus nog enigszins schuiven met data.
Daarnaast hoef je niet ver te zoeken om excursies te kunnen maken. Een chauffeur is overal wel te regelen. En mijn ervaring is dat je dat net zo goed zelf kan regelen dan een reisorganisatie in te schakelen.Zit je ook niet ‘vast’ aan toeristen restaurants etc… Als je maar goed weet wat je wil. Daarmee kom ik op het volgende punt:
De beste investering is een reisgids zoals bijvoorbeeld Lonely planet Indonesia, rough Guide Bali en Lombok (Nederlandstalig) en voor duiken Periplus Diving Bali. Zelf heb ik een aantal reisgidsen ook op de iPad staan, scheelt weer wat ruimte in de koffer.
Een handige app die ik kan aanbevelen is Tripomatic. Deze app biedt de mogelijkheid om je reis enigszins te plannen wbt bezienswaardigheden, hotels etc. Als ik het dan over apps heb: om je trip te plannen wbt vliegreis, hotels en transfers kan ik TripIt aanbevelen.
IPv snorkelen zou je nog kunnen overwegen om een duikbrevet te halen. Dan zie je zoveel meer bij Menjangan, Amed en Tulamben. Ook op de Gili’s overigens. Allemaal goed te duiken, ook voor beginners.
Puri’s als must? Onderstaande hebben wij bezocht, waar een aantal heel bekende tussen staan maar ook een enkel wat minder bezochte (die wij eigenlijk het leukst vinden en waar er meer rust heerst) en waar we door een chauffeur op gewezen zijn.
Pura Tirta Empul
Pura gunung Kawi*
Pura Luhur Uluwatu met Kecak dance
Pura Luar Taman Ayun
Pura Batu Bolong
Pura Tanah Ayan
Pura Tanah Lot
Wat ook wel leuk is om een korte tussenstop te maken op de koffieplantage en kruiden/specerijentuin van Tegallalang.
Als je toch naar Taman Ayun gaat, zou ik gelijk het naastgelegen ogoh-ogoh museum even meepikken. Ik noemde het toevallig gisteren op mijn site: IkReis - Nyepi: Balinees Nieuwjaar.
Zoals je daar ziet heb ik aardig wat over Bali geschreven, dus als je nog informatie zoekt
De Pura Batukaru is ook indrukwekkend, zeker als je deze combineert met een mooie wandeling bij Jatiluwi.
Ik vroeg me af je nog een reis hebt geboekt via de organisatie OriginalAsia en zo ja, wat zijn je ervaringen en bevindingen bij deze organisatie?
Heb namelijk zelf nu ook een vrijblijvende offerte aangevraagd bij dit bedrijf en aangezien ik vrij weinig over deze organisatie kan vinden vroeg ik me dit dus af.
Vorig jaar hebben wij onze reis naar Bali geboekt via Original Asia.
Aangezien wij nooit eerder in Azië waren geweest, was het dus allemaal nieuw voor ons.
Wij hebben globaal aangegeven wat wij wilde doen en wat ons budget was.
Original Asia heeft op basis van onze gegevens een 3 weekse reis door Bali samengesteld. Hierbij kan je kiezen om enkel de hotels te boeken of een volledig samengestelde reis inclusief excursies e.d.
Wij hebben zeer goede ervaringen met Original Asia. Alles was tot in de puntjes geregeld en de hotels en transfers naar deze hotels waren goed en altijd op tijd!
Ik kan jullie dus zeker aanraden om bij Original Asia te boeken.
Mocht je nog vragen hebben over onze reis o.i.d. hoor ik het wel.