reisgenoten wintertrekking december

Hoi,

Langzaam maar zeker glijden onze streken weg in de frisse herfsttinten, een koude winter ligt in het verlengde te wachten.
Wie heeft er ook zin om een 3- of 4-tal dagen te gaan trekken in december?

Veel ervaring met winterhikes of -bivak heb ik nog niet; wel reeds een paar keer in voorzichtige vrieskou de tent opgezet.
Velen zullen rillen bij de gedachte om op een sneeuwtapijt te bivakkeren, maar als je erop bent voorzien en als je doorzet, houd je er een prachtige ervaring aan over. En heb je de grenzen van de comfortzone weer wat verlegd.

Ik ben op zoek naar een of meerdere reisgenoten; maximaal gaan we met een viertal op pad.
Ben je goed bekend met hiken in de koudere temperaturen? Top; de max als we ervaren mensen meehebben.
Heb je je winterhardheid nog niet optimaal getest, maar ga je er toch met volle zin tegenaan? Die spirit moeten we hebben.

Gaan we voor een lange trektocht, of wordt het eerder bivakkeren? Ik wil graag een stuk wandelen, maar de afstand is minder van belang. Een wintertrektocht is sowieso afmattend; je lichaam heeft heel wat energie nodig om op temperatuur te blijven. Daarom: we stippelen een tocht uit waar er voldoende opties zijn om de afstand alnaargelang aan te passen.

Regio bij voorkeur zijn de Ardennen, zowel langs Belgische als langs Franse kant. Daar ik nog niet dagenlang op sneeuw heb rondgelopen, denk ik dat dit de beste optie is wat mijzelf betreft. Echter, zijn er mensen mee met ervaring in bv. de Vogezen, dan wil ik zeker ook die richting uitgaan. In dat geval kiezen we dan wel graag voor een relatief makkelijk haalbare tocht. Eventueel slagen we er zelfs in om een berghut te vinden om tussendoor te overnachten.

Heb je, zoals ik, zin om deze winter uit te breken en deins je er niet voor terug om je grenzen te verleggen?
Geen kamikaze-tocht, wel een berekend (eerste) avontuur in winterse temperaturen? Dan hoor ik graag van je!

Ook zin? Gelijkaardige plannen? Voorstelllen?
Laat een seintje via het forum of stuur een bericht - bedankt!

Groeten,
Bart