Hulp gevraagd voor huttentrektocht

Dag Oostenrijkreizigers!

Ik zou heel graag deze zomer een huttentrektocht maken in Oostenrijk. Ik zou het samen met een vriendin doen. We hebben allebei al wat ervaring met wandelen in de bergen, maar helemaal niet met trekking. Daarom zouden we het graag rustig houden, geen gevaarlijke dingen, goed aangegeven wandelpaden die te doen zijn zonder gids.

We zouden voor 3 à 5 dagen willen gaan, met overnachting in berghutten dus. Tirol (Ötztal, Pitzal, …) en ook Osttirol (Virgental, …) spreekt ons vooral aan.

Ik ben al een hele tijd vele internetsites aan het afschuimen, maar het is voor mij - als beginnende trekker - heel moeilijk om een passende tocht te vinden. Ofwel zijn de vakanties te lang (meer dan een week), of de routes zijn te moeilijk (gids aangeraden als je gaat zoeken op het internet). Onze fysieke conditie is in orde, en we houden van wat uitdaging, maar willen echt niets gevaarlijks doen.

Dus, mijn vraag: heb jij ooit zo’n trektocht gedaan en wil je je ervaringen met ons delen? Weet je waar ik informatie kan vinden over trekkings op ons niveau? Of hoe ik eraan zou moeten beginnen om zelf zo’n tocht uit te stippelen?

Alvast heel erg bedankt!!!

Hallo!

Vorig jaar ben ik voor het eerst in Oostenrijk de bergen in geweest, de Nordkette bij Innsbruck. Erg mooi en zeker voor herhaling vatbaar!
Vorig jaar zijn we vanuit een pension onderaan de berg een paar dagen op pad geweest.
Dit jaar willen we in het najaar weer gaan, maar dan in de bergen blijven en ook vanuit de berghutten dagtochten maken, evt. naar nabijgelegen andere hutten.

Wat ik tot nu toe heb gevonden is de Douglas Hutte am Lunersee: http://www.douglasshuette.at/index.php?id=156

Als je daar op Wandermöglichkeiten klikt, zie je ook nabijgelegen hutten waar je heen kan en hoe lang je erover loopt. Via Google kun je daar ook wat websites van vinden.
Op deze manier kun je redelijk eenvoudig denk ik 3 tot 5 dagen vullen :wink:

Zo zullen er echt nog wel meer opties zijn, maar dit is zo snel even wat wij op het oog hebben!

Succes en veel plezier!

hallo, ik las je bericht en ik vroeg me af of je al wat informatie hebt verkregen? Ik ben namelijke hetzelfde van plan, mogelijks dit najaar maar zal eerder volgend jaar zijn vrees ik. Ik zou kijken of een week te gaan wandelen op de Adler Tirolerweg. Maar het is wel tijdrovend om zelf alles te plannen en de overnachtingen te regelen…

bedankt!