Hiking in Europa

hoi allemaal,

Net geregistreerd (en voorgesteld :dag:), zal ik mij ook maar meteen even melden op het reisgenoten forum.

Recentelijk ben ik het hiken aan het ontdekken. Na vroeger regelmatig op campings en in jeugdhotels te hebben vertoefd, wilde ik de grenzen verleggen en met het hele hebben en houden in de rugzak gaan trekken.

Ik heb een pak dagtochten gedaan, en recentelijk een meerdaagse hike (bivak) gedaan in de Franse Ardennen. Meteen een test als het mijn ding is, en: ja, het is heel goed meegevallen. Meer van dat graag.

Er alleen op uit trekken is niet mijn ding, vandaar dat ik graag met reisgenoten in contact kom. Ik hou ook wel van “luxe” reizen, maar momenteel toch voornamelijk op zoek naar mensen die ook de natuur in willen voor een paar dagen, met tent en rugzak. Een paar dagen zelfvoorzienend zijn, into the wild.

Wat materiaal betreft ben ik aan het opbouwen, maar ik ben er klaar voor om verder op pad te gaan. Mijn bedoeling is ook om niet enkel in de zomer te gaan. De meer gure weersomstandigheden trekken mij ook aan, en een winter hike wil ik beslist doen (al een paar keer gaan winterkamperen, een aanrader).

Qua beschikbaarheid ben ik nogal flexibel om een paar dagen vrij te nemen. Dat lijkt mij ook ideaal om verder te gaan: een drie- tot viertal dagen hiken, en ook hier weer opbouwen naar langere trips.
Qua regio zou ik het momenteel nog in onze ruime regio houden (zoals daar zijn Ierland, Frankrijk, Oostenrijk, Zweden).

Zijn er nog mensen die met dezelfde plannen in het hoofd zitten? Eventueel gecombineerd met de hike afsluiten op een camping of in een hostel zodoende de overschakeling naar de bewoonde wereld weer vlot te maken?

Laat me in dat geval zeker een seintje; mag uiteraard ook via een bericht.
Ik hoor het graag van je!

Happy travels,
Bart

Hoi Bart,

Het lijkt me heel leuk om een keer mee te hiken. Ik heb afgelopen zomer de Coast to Coast gelopen en dat is erg goed bevallen. Op dit moment heb ik helaas niet super veel tijd, maar een weekendje is altijd wel te vinden. Wat betreft de regio gaat mijn voorkeur toch wel uit naar plekken waar ik snel en goedkoop kan komen.

Ik zal me verder even voorstellen: Mijn naam is Floris, 20 jaar, student econometrie maar ik doe nu een bestuursjaar, loop graag hard, en ik hike graag.

Groetjes,
Floris

Hoi Floris,

Bedankt voor je bericht!

Meteen even vermelden dat ik nog geen ervaren hiker ben. Ik ben aan het opbouwen, en zou in eerste instantie ook de makkelijk te bereiken (buur)landen aandoen.

Tijdens de weekends heb ik nogal eens optredens, maar dat is nu ook niet elk weekend. Zeker naar de herfst/winter toe zijn er mogelijkheden. Ook een dag verlof aan een weekend vastknopen kan perfect.

Misschien eens de agenda’s overlopen naar mogelijkheden toe?

grtz,
Bart

Ik stuur je een berichtje, lijkt me inderdaad leuk om de agenda’s naast elkaar te leggen en te kijken wat mogelijk is