Reisgenoten gezocht voor Eilerts de Haan expeditie in Suriname van 27 november-9 december 2015

We zoeken nog 2 avontuurlijke personen voor de bijzondere** Eilerts de Haan Expeditie **van 13 dagen van **vrijdag 27 november **tot **woensdag 9 december 2015 **in Suriname. Wie heeft er belangstelling?
Ik ben een Nederlandse die al 9 jaar in Suriname woont. Een vriend en vriendin uit Nederland die op vakantie komen gaan ook mee op deze expeditie. We zoeken nog 2 reisgenoten om de expeditie door te kunnen laten gaan.

Het Eilerts de Haan gebergte is een bergketen in het zuidelijk deel van Suriname in het district Sipaliwini. Met deze expeditie treden we in de voetsporen van de Nederlandse militair en ontdekkingsreiziger Johan Eilerts de Haan die in 1910 het binnenland van Suriname introk om het in kaart te brengen.
Einddoel van deze reis is het bezoeken van zijn diep in de onbewoonde jungle verborgen graf. Of het einddoel te halen is hangt mede af van de weersomstandigheden, de waterstand in de rivieren en van wat we onderweg allemaal tegenkomen. We zullen tijdens deze reis gebruik maken van een traditionele korjaal afgewisseld met wandelingen door de jungle en een beklimming van een berg (zo te beklimmen zonder speciale materialen).

Tijdens de tocht ervaren we bijna alles wat Suriname de avontuurlijk ingestelde reiziger te bieden heeft. We bedwingen bijvoorbeeld wilde soela’s. In totaal komen we door zo’n 15 stroomversnellingen waarbij er eventueel geholpen kan worden om de boot, daar waar het nodig is, er veilig doorheen te slepen. We maken jungletochten, we bouwen zelf hangmattenkampen mee op en kamperen in het onbewoonde oerwoud van Centraal Suriname en ervaren die unieke Afrikaanse cultuur die in Suriname zo goed bewaard is gebleven. We maken het jagen en vissen voor eigen gebruik mee.
We hebben tijdens onze tocht grote kans kaaimannen, tapirs, apen en heel veel vogels te zien en als we veel geluk hebben zelfs een jaguar en verder orchideeën en allerlei bloeiende waterplanten.
Kosten voor deze expeditie zijn € 1750,- p.p. Dat houdt in tijdens deze expeditie alle vervoer in Suriname (vliegtuig en boot, accommodatie, maaltijden, drinken, gids en activiteiten).

Stuur me een persoonlijk bericht als je belangstelling hebt of reageer op deze oproep.

Hallo Grietje,

Ik weet dat ik te laat ben met dit mailtje maar wellicht volgend jaar zou ik wel mee willen. Indien het dan ook zal gaan?

met vriendelijke groet,

Roald