Wil maart/april 2012 een rondreis gaan maken in Suriname. Daarbij wil ik ook een echte (niet toeristische) jungletocht gaan doen. Heb hierover contact gehad met een Nederlandse die in Suriname woont en zulke tours/expedities organiseert.
Ze hebben nu de Eilerts de Haan Expeditie ingepland op 2 april 2012. Ik zou deze expeditie graag willen doen. Alleen de expeditie gaat pas door met minimaal 4 personen. Daarom de vraag of er meer avonturiers zijn die deze expeditie willen doen?
De expeditie duurt 15 dagen en gaat diep de jungle in met een korjaal. Je slaapt in een zelf opgezet kamp in hangmatten, gaat vissen, jagen etc. Dus echt back to basic. Het is geen trekking-expeditie waarbij je complete dagen gaat hiken met bepakking door de jungle. Maar er zijn wel regelmatig junglewandelingen. Het is dus een vrij ‘relaxte’ expeditie. Zover survivallen relaxen is dan :slywink:.
Lijkt mij een hele mooie ervaring en een mooie manier om het binnenland van Suriname te beleven.
Hoop dat er meer mensen zijn die deze expeditie willen doen.
Op de site staat dat de expeditie 13 dagen duurt. Maar uit ervaring was gebleken dat het in die 13 dagen vaak lastig was om het einddoel (graf van Eilerts de Haan) te halen. Vandaar dat ze de expeditie nu uitgebreid hebben naar 15 dagen.
Heb je ook interesse?
Lijkt me echt mooie ervaring maar er moeten minimaal 4 personen zijn. Vandaar dat ik de oproep op het forum geplaatst heb.
Deze tocht staat als eerste gepland, zou hem liever zelf organiseren, heb je daar al aan gedacht? heb je misschien ook connecties aldaar? er bestaat misschien een mogelijkheid voor subsidie/sponsorgelden als je het op de wetenschappelijke manier aanpakt, onderzoek naar gifkikkers bijvoorbeeld?
Bedankt voor de reactie.
Het is niet mijn insteek om dit zelf te organiseren. Heb namelijk helemaal geen connecties daar. Lijkt me dan heel lastig om dit zelf te organiseren vanuit Nederland.
Het is voor mij echt de ervaring op zich die ik wil meemaken. Al blijf ik natuurlijk graag op de hoogte als jij dit zelf wil organiseren. Ik sta wel open om eventueel mee te gaan op zo’n expeditie. Alleen zelf regelen is voor mijzelf geen optie.