Hallo!
Ik ben Elsemieke, 19 jaar en volgend jaar juli 2014 willen ik en een vriendin van Nepal naar Tibet reizen. Ik vertrek eerste alleen om vrijwilligerswerk te doen in Kathmandu met betrekking op fysiotherapie. Ik ben namelijk 3de jaar fysiotherapie studente en het lijkt me heerlijk om me studie te combineren met andere te kunnen helpen die dit het hardst nodig hebben! Dit is voor 2 weken en begint rond 4 juli met de organisatie projects abroad. Hierna komt mijn vriendin over van uit nederland, dan is het idee om verder rond te trekking in Nepal om vervolgens van Kathmandu door te gaan naar Tibet. Alleen geeft het ons een veiliger idee als we met meer mensen zijn dus zoeken we nog andere mensen die dezelfde plannen hebben die met ons mee willen trekken. We willen namelijk niet met een georganiseerde reis waarbij je met een bus dwars door het land heen reist want dan gaat het hele idee van in aanraking komen met het land en cultuur naar mijn idee weg.
Hoi Elsemieke,
Nou leuk dat je op zoek bent naar een reisgenoot !
In het Reisgenoten Forum kan je een oproepje plaatsen voor een reisgenoot (of meerdere reisgenoten)
Plaats in je oproep een beschrijving van waar je naar toe wilt, welke periode, waar je reisgenoot aan moet voldoen en vooral wie je zelf bent.
Succ6 nog met je vrijwilligerswerk in Kathmandu,Elsemieke !
Met vriendelijke reisgroet,georgessiam.:chin:
Oeioeioei. Ben ook bezig met een trip naar Nepal. En ook nog eens rond de tijd dat jullie gaan… Willen jullie ook rondje Nepal doen of van Kathmandu richting Tibet?
Groet
Sent from my GT-I9070 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Ik ben Lana, 20 jaar. Ik ben ook van plan om in juli 2014 naar Nepal te gaan, en op zoek naar reisgenoten! Zelf zou ik het willen combineren met Noord-India, maar de tijd in Nepal zou ik wel samen met jullie willen reizen.
Leuk dat je ook vrijwilligerswerk gaat doen, dat heb ik vorig jaar in Peru gedaan en het was echt geweldig. Hoe lang blijf je voor vrijwilligerswerk? En wat zijn jullie plannen voor daarna?
Ik heb een beetje geöriënteerd en wil in ieder geval graag trekken op een plaats zonder al te veel bloedzuigers, naar Lumbini (de geboorteplaats van Boeddha) en naar Chitwan National park.
Ik zie dat jullie oproep al een tijdje geleden geplaatst is, maar hoop dat we iets kunnen afspreken om samen te reizen.
Oh oké, zelf zou ik max. 3 weken kunnen ivm verplichtingen , wat zou jij allemaal willen doen en als wat voor soort reiziger wil je jezelf omschrijven ? Ikzelf ben iemand die graag dingen onderneemt maar ook lekker een dag aan het strand kan liggen, ook hou ik ervan om regelmatig een terrarsje te pakken.
Dat maakt niet uit, we zouden ook voor een deel samen kunnen reizen.
Ik ben zelf altijd heel actief en let erg op mijn budget, daarom ben ik wat minder van de terrasjes pakken. Wel vind ik het heel erg leuk om de lokale eetgewoonten te proberen, dus daarvoor ga ik graag naar marktjes en restaurantjes!
Verder wil ik altijd zo veel mogelijk ondergedompeld worden in de cultuur. En genieten van natuur.