Hallo,
Ik ben op zoek naar een slanke, reisgenote (tot ca. 60 jaar) voor een twee weken durende vakantie met de auto naar Istrië (Kroatië) van 6 t/m 22 augustus 2026.
6 augustus start de heenreis per auto. Overnachten halverwege, rond Memmingen en aankomen op 7 augustus. De terugreis begint op 21 augustus, om vervolgens (na opnieuw overnachten) op 22 augustus weer thuis te komen.
Reis, verblijf (in een appartement) en overige kosten worden 50 - 50 gedeeld!
Houd jij net als ik van nudisme? Dan is dat een pré! Istrië heeft ruime gelegenheid tot naaktrecreatie!
Heb je interesse? Meld je dan z.s.m., zodat we kunnen kennismaken en de vakantie samen kunnen gaan plannen!
Hoi gezellige Arnhemmer! Wat is je eigen leeftijd? En ben je man of vrouw?
Hoi SanneSan,
Sorry, ik ben een 66-jaar jonge man 
Hallo SanneSan,
Heb jij interesse om in augustus mee te gaan naar Istrië of was je alleen maar nieuwsgierig naar mijn leeftijd? (Geintje)
Vertel eens iets meer over jezelf, zodat ik een eerste indruk kan krijgen of het eventueel zou kunnen klikken.
Voor mij is Istrië geen blanco blad meer. Ik ga dit jaar voor de zesde keer naar Istrië en wet dus inmiddels een beetje de weg! Waar ik de weg eventueel nog niet ken biedt mijn navigatie uitkomst!
Ik kan je wel verklappen dat het een zeer mooi, natuurrijk en afwisselend gebied is en dat de afstanden die je moet afleggen om op de mooiste plekjes te komen reuze meevalt. Over het algemeen hoef je niet meer dan ca. 50 km. te reizen!
De kustlijn is ruig en bestaat hoofdzakelijk uit kalksteenplateaus en slechts een enkel (aangelegd) zandstrandje.
Daar tegenover staat dan wel, dat het water glashelder is en best aangenaam van temperatuur!
Zelf houd ik ervan om er op uit te gaan en een beetje variatie in de activiteiten aan te brengen. Zo ga ik de ene dag naar het natuurpark Kamenjak met zijn vele prachtige baaien, in het uiterste zuiden van Istrië, en sta ik de dag erna het indrukwekkende Colosseum van Pula te bewonderen, maak één van de vele mogelijke boottochtjes om dolfijnen te kunnen spotten of ga ik een dagje lekker de binnenstad van de zoveel pittoreske dorpjes in om een beetje cultuur op te snuiven.
Ook een bezoek aan een waterpark met zijn vele glijbanen mag tijdens mijn vakantie niet ontbreken, want actief bezig zijn kan natuurlijk ook zeer ontspannend werken.
Waar ik in al die jaren nog niet aan toe gekomen ben is een bezoek brengen aan het natuurpark Plitvice Jazera met zijn vele, prachtige watervallen! Hier moet je dan wél wat verder voor reizen, namelijk zo’n 260 km., waar je ongeveer 3,5 uur over rijdt.
Voor het bezichtigen van de watervallen moet vervolgens een uur of 8 uittrekken en daarna dus weer terug naar “huis” rijden.
Het park gaat om 8 uur in de ochtend open, dus zul je rond 4 uur in de ochtend al moeten vertrekken. Na een uur of tien wandelen (inclusief pauzes natuurlijk) zul je dan pas weer laat in de avond terug zijn.
Ben je ooit al eens in Venetië geweest en wil je daar nog eens naartoe of wil je voor het eerst naar de stad op het water? Dat heb ik vorig jaar gedaan, met een snelle Catamaran-veerboot vanaf het plaatsje Porec. Héél indrukwekkend kan ik je vertellen! Het San Marco Plein, de Rialto-brug, de vele smalle steegjes, paleizen en kathedralen zijn werkelijk een bezoek waard!
Nou, ik verheug me al op alweer een fijn verblijf in het, voor mij, mooiste gedeelte van Kroatië en wie weet is dat dan wel samen met jou?!
Laat het mij maar weten of je interesse hebt om mee te gaan in augustus.
(Vertrek is in de vroege ochtend van 6 augustus met een overnachting in de buurt van Memmingen (Duitsland, ongeveer halverwege de afstand die afgelegd moet worden) om dan in de middag van 7 augustus op de plaats van bestemming aan te komen.
Het vertrek is dan weer in de ochtend van 21 augustus, met wederom halfweg een overnachting, om op 22 augustus voldaan weer thuis te komen.)
Groetjes van deze Gezellige Arnhemmer.