Reisgenootje voor Krakow naar Split (maar ben flexibel!)

Ik ben op zoek naar een reisgenootje maar misschien kunnen we ook wel een clubje vormen.
Mijn zusje lijkt af te haken en nu ben ik mijn reisgenootje kwijt.
Omdat ik me er echt op verheugd had samen met iemand te gaan reizen wil ik kijken of ik een reisgenootje kan vinden.

In augustus (zo rond 9 aug vertrekken) wil ik ong. 2 weken rond gaan reizen.
Ik had al een hele route samen met mijn zusje gemaakt dus dat is een optie maar ik sta ook open voor andere ideetjes.
De route die ik gemaakt had gaat van Krakow in Polen naar Split in Kroatie.
Waarbij we heen en terug zouden vliegen en verder overland reizen met trein en bus. Het is echt een super route vind ik zelf die ook niet heel duur hoeft te zijn omdat het in Oost Europa relatief goedkoop is.
Maar ik sta ook open voor andere opties zoals eilandhoppen in Griekenland, Reizen in Spanje/Portugal, Engeland/ierland/Schotland etc…

Ik ben trouwens 23 jaar oud en studeer pedagogische wetenschappen.
Heb al aardig wat gereisd en ga deze zomer ook nog een uitwisseling met Italie begeleiden. Ik zit daarom echt vast aan augustus.
Ik hou van dansen, zingen en theater. Verder is lezen een grote hobby en ik hou natuurlijk heel erg van reizen.
Een reis moet van mij afwisseling hebben dus cultuur en natuur, steden en strand, avontuur en relaxen.

Ik hoop hier een leuk reisgenootje te kunnen vinden.

De route die ik in eerste instantie in mijn hoofd had:
Dag 1: Nederland – Krakau.
Dag 2: Krakau – Auswitch.
Dag 3: Krakau – Stad/Zoutmijnen.
Dag 4: Vertrek naar Budapest.
Dag 5: Budapest.
Dag 6: Budapest naar Belgrado.
Dag 7: Belgrado naar Sarajevo.
Dag 8: Sarajevo.
Dag 9: Vertrek via Mostar naar Dubrovnik.
Dag 10: Dubrovnik.
Dag 11: Vertrek naar een eiland.
Dag 12: Eiland.
Dag 13: Eiland.
Dag 14: Vertrek naar Split.
Dag 15: Split.
Dag 16: Split – Nederland.

Deze route is dus niet vaststaand en ik kan ook overwegen een hele andere hoek op te gaan zoeken.
Dus reageer gewoon als je ook een reisgenootje zoekt en dan kijken we samen welke route we gaan afleggen!!!

Het is druk hier…
Niemand geinteresseerd?

Hey,

Het lijkt me een leuke reis om te nemen. Ben al even op zoek naar een beetje avontuurlijke reis in oost europa, maar heb nog niets gevonden wat in mijn straatje ligt. Dus ik was al van plan om op de bonnefooi te gaan.

Het lijkt me wel leuk om samen te reizen en oost europa verder te verkennen.

Ben 25 jaar, werkzaam als test-engineer van medische apparatuur. Ben voor mijn werk al een paar keer in hongarije geweest, maar nog niet echt de toerist uit kunnen hangen.
Ik ben zeer reislustig en augustus/september komt mij perfect uit.

Grtz, Paul

Hi,

Lijkt mij een prima reis voor de komende zomervakantie! Zelf wil ik 2-2.5 week op vakantie, het liefst door Oost-Europa. Het lijkt mij bijzonder om een keer de Oost-Europese cultuur te ervaren en verder is het natuurlijk lekker goedkoop:-) Gezien mijn beperkte aantal vakantiedagen zou ik willen vertrekken op een zaterdag en vervolgens weer terugkomen op een zondag.

Mijn plan was om per auto te reizen naar eerst Praag , vervolgens Polen ( Krakow + Auschwitch) dan Budapest om vervolgens een weekje in Kroatie aan de kust te zitten. In Kroatie zou ik verder een kajak willen huren, om zodoende langs één van de eilanden te kunnen kajakken. Aangezien ik via mijn werk de beschikking heb over een leaseauto zijn tol kosten de enige (reis)kostenpost.

Zelf ben ik 20 jaar ( 21 in augustus), ik werk voltijd bij een accountantskantoor en volg een deeltijd ( universitaire ) studie. In het afgelopen jaar ben ik vier maanden aan het reizen geweest : Hong Kong- Sydney - Nieuw-Zeeland - Amerika en verder heb ik in januari dit jaar een weekje in Zwitserland bij mensen thuis geslapen. Aangezien ik de kosten wil drukken is mijn plan om in hostels te verblijven en eventueel zelfs via Couchsurfing bij mensen thuis. (geen hotels dus)

Onder vakantie versta ik cultuur, bijzondere plekken ontdekken, relaxen aan een ( het liefst rustig ) strand en in grote steden 's avonds uitgaan.

Last but not least: komende dinsdag vlieg ik naar Engeland voor een weekje vakantie, hierdoor zal ik komende week waarschijnlijk dus niet kunnen reageren…

Groeten,
Martin

Klinkt heel goed!
Ik zou ook graag meer van Oost Europa willen zien, Budapest en Kroatie stonden beide op mijn lijstje. Ik ben 25 jaar, heb SPH gestudeerd en ben reislustig. Eerder al eens naar Midden Amerika en Brazilie geweest. Graag hoor ik van je, als je nog geen reisgenoot hebt gevonden!!