Ik ben Jiska, 23 jaar en net afgestudeerd voor mijn bachelor Egyptologie. Al een lange tijd heb ik de wens om door Iran te reizen. Het Midden-Oosten spreekt me erg aan en in het bijzonder Iran vanwege de lange geschiedenis en boeiende cultuur. Omdat ik nogal eigenzinnig kan zijn, heb ik voor mezelf besloten dat het nu maar eens tijd wordt om erheen te gaan. Een groepsreis is niks voor mij, maar in mijn eentje door het land reizen zie ik ook niet zo zitten. Daarom zoek ik een (mannelijk) reisgenootje die het avontuur met mij aan wil gaan om de mooie, interessante en gekke dingen van de Iranese cultuur te gaan ervaren!
Ik ben op zoek naar een rustig, zelfstandig reisgenootje die ook geïnteresseerd is in geschiedenis, cultuur en natuur. Leeftijd maakt me niet uit, maar gezien het land denk ik dat ik wel liever met een man reis.
Ik wilde graag 3 of 4 weken gaan in mei, maar ik heb wel wat speling wat betreft tijd en periode. Na de reis kan ik waarschijnlijk een tijdje aan het werk gaan in een hotel in Yazd.
Wie wil er met mij mee op reis? Laat dan even een berichtje achter J.
Wat een leuk idee, Jiska!
In Yazd zit het zgn. Silk Road Hotel – het wordt gerund door Nederlanders – misschien kun je daar iets doen? Wat mij betreft ligt de oorsprong van het boeddhisme zo’n beetje bij Yazd in de buurt, zelfs de oorsprong van bon (griezelpiezel!!)
Ik moet eerlijk bekennen dat dat mij wel trekt aangezien ik nog een projectgebied zoek voor mijn Studie Ecologie/ ri.Wildlife,is Iran wel een uitermate boeiende locatie, er is niet bijster veel van bekend ,heb wel een paar veldgidsen over de reptielen,Slangen etc,. maar er word en mag nog meer in kaart worden gebracht, en miss kan ik daar ook aan meewerken, tijd voor een verkenningstrip naar Iran denk ik zo…
ik denk erover, en hoor graag meer over je plannen en ja Cultuur en natuur vooral, dan moet je bij mij wezen, ik hou alleen moeilijk me mond… praat graag,.niet graag mr t gaat vanzelf…