Hallo mensen,
Alle langere tijd heb ik een droom, en niet zo maar een droom. Al langere tijd droom ik er van om vrijwilligerswerk in Afrika te doen. En deze droom zou ik graag deze zomer ik vervulling willen laten gaan.
Wat wil ik? En hoe lang wil ik? **
Ik wil deze zomer (eind juni tot eind augustus) ontzettend graag vrijwilligerswerk doen in Afrika. Ik heb een grote liefde voor kinderen en kan niet wachten om deze liefde over de kinderen in Afrika uit te storten. Ik wil dus een project met kinderen doen.
Hoe zie ik dat voor me?
Ik wil graag mijn steentje bijdragen aan een project rondom kinderen. Het liefst ben ik vijf dagen per week op het project. Dit kan in een weeshuis zijn, een community, opvangtehuis etc. Ik wil graag de meeste tijd besteden aan het ondersteuenen en organiseren van activiteiten voor de kinderen (sport, spel, onderwijzen, voorlichting geven etc), maar ik wil ook wel voor een gedeelte praktische hulp geven (een muur schilderen e.d.). Twee dagen per week wil ik er dan wel op uit trekken om de natuur van Afrika te bekijken, lokale markten te bezoeken, Safari’s, etc. Kortom: de toerist uit te hangen.
Verder wil graag zonder tussenkomst van een organisatie (maar dit valt evt wel te overwegen), of in ieder geval zonder organisatie met een winstoogmerk. Op deze site (http://www.worldwidehelpers.org/index.php) staan bijvoorbeel ontzettend veel projecten, en ook heb ik een lijst doorgestuurd gekregen van Nederlandse mensen die en kindertehuis zijn begonnen in Afrika.
Leuk dat je dat wilt, maar waarom dit berichtje?
Ik wil graag voor een iets langere tijd (rondom de 2 maand) naar Afrika, maar wil niet alleen reizen. Vriendinnen hebben deze zomer al andere plannen, zijn al geweest, gaan al maar niet deze zomer etc. Het lijkt me fijn om alle indrukken met iemand te kunnen delen en er in het weekend samen op uit te trekken. Er worden wel groepsreizen naar Afrika aangeboden, maar dit is vaak voor 3 weken.
En wie ben jij dan?
Ik ben Nelly, 21 jaar, en studeer momenteel pedagogische wetenschappen. In mijn vrije tijd sport ik graag, werk ik (met kinderen) en doe graag sociale dingen met vrienden. Verder hou ik er een christelijke levensvisie op na.
Dit lijkt mij ook fantastisch!
Dat is dan heeel mooi! Stuur me dan even een berichtje (Nellykooistra@gmail.com). Als nou blijkt dat het wel klikt tussen ons kunnen we wellicht een fantastische zomer tegemoed zien.