Reisgenoot gezocht.

Ik ben een vrouw van 59 jaar. Ik zoek een reisgenoot om samen in september, oktober naar China te gaan.
Wil je net als ik in een rustig tempo reizen? Kijken waar je komt? Mooie bezienswaardigheden bekijken en genieten van wat je onderweg ziet?
Wie je onderweg tegenkomt? Dan zou ik graag kennismaken en samen plannen maken.

Groetjes,
Ellie.

Hallo Ellie,

Zoals je ziet heb ik je vraag naar dit forum verplaatst.
Misschien ook een idee om je vraag op ons China forum te plaatsten?

gr.
Ton.

Beste Ellie, ik zag je oproep op dit forum en dacht dat ik maar even moest informeren naar wat je in gedachten hebt en bedoelt met rustig aan doen. Hoe wil je reizen? Per trein? Per auto? Waar wil je overnachten?
Ik hoor graag van je.
Groet,
Annabel53

Hallo Annabel.
Ik ben aangewezen op openbaar vervoer, omdat ik wel een rijbewijs heb maar geen rijervaring. Wat ik bedoel met rustig aan is eigenlijk ongeorganiseerd. Wel diverse doelen voor ogen hebben en een soort van planning maken, maar niet strak. Flexibel, want plannen kunnen anders lopen.
Ter plekke overnachtingen zoeken, of vooraf via internet opties bekijken.
Ik reis meestal met Shoestring en dat zijn strak geplande reizen waarbij je vaak 1 of 2 dagen ergens bent en dan weer verder gaat. Ook tijdgebonden.
Wel heel veel ziet en geen tijd verliest met uitzoeken. Maar het is groepsgebonden.

Heb je zelf ook plannen om naar China te gaan?

Groetjes Ellie.

Hallo Ton.

Ik ben niet zo handig en heb geen idee wat het China forum inhoudt, maar prima. Zoals je ziet ben ik geen computer type wat vaak mails beantwoord, vandaar deze late reactie.

Groetjes
Ellie.

Hallo Ellie,
Ik heb geen directe plannen voor China, want ik ben er in 2010 al heen geweest, met de trein, en daarna dwars door China van Beijing naar Kunming (en later naar Vietnam enz) met trein en auto met prive-chauffeur en gids. Het was geweldig en ik zou zo weer willen gaan. Maar ik ben er al geweest en nog nooit naar Canada en Alaska, daar wil ik nu als eerste naar toe. Wil jij soms eerst dit jaar met mij daar heen, dan wil ik later nog wel een keertje naar China. Veel succes hoor, Groetjes, Annabel

Hallo, ook ik heb heel veel interesse in vooral Alaska. Geweldig. Nog nooit geweest. Ook Canada en China nog niet. Kunnen we iets afspreken?

Heb gereageerd op annabels wens voor Alaska. Graag ook met jou contact. Groetjes

Ik ben nieuw hier, dus snap nog niet meteen de bedoeling van bijv. jouw reactie. Hoe dan ook: ik wil graag naar Alaska, met 1 of meerdere personen (om de eenpersoonstoeslag te omzeilen). Ik ben een vrouw van 61 jaar, maar erg fit en zeer ondernemend. Naar China ben ik al geweest en dat is echt wel voor herhaling vatbaar, maar nu nog niet. Mocht iemand tips willen over China, is prima.