Hallo,
Mijn naam is Juul, ik ben 25 en kom uit noord Brabant.
Rond februari wil ik vertrekken naar zuid-Afrika voor een backpackvakantie.
Ik vind het een fijn idee om de eerste dagen niet alleen door Kaapstad te ‘zwerven’, maar een maatje te hebben die met me mee reist.
Na de eerste dagen kunnen we kijken of we samen verder reizen of ieder zijn eigen weg gaat.
Ik wil daar graag per dag/week kijken waar ik zin in heb en niet alles ver vooruit plannen. Ik hou van de zee, waardoor mijn route waarschijnlijk langs de kust gaat lopen. Verder wil ik graag Kaapstad goed verkennen en kijken wat de cultuur van de mensen daar is. Wanneer het op mijn pad komt lijkt het me fantastisch om een kijkje te nemen in bijv een kindertehuis oid en daar een steentje bij te dragen door iets met die kids te ondernemen.
Lijkt dit je wat? Stuur me dan een berichtje:)
Groetjes Juul
Hi Juul,
ZA is prima zelf te bereizen. Zoek behalve de gevestide hostels ook de hostel in de eco village “oude molen” even op. Van daar uit ( en ook vanuit andere hostels) kun je op de mini bus stappen die praktisch langs de hele kust rijdt.
http://www.bazbus.com/
Tevens is de hostel in de ecovillage een mooie rustige plek om te beginnen. Doe ze de groetjes!
Hoi Edwin,
Bedankt voor je reactie 
Mijn zusje is ook naar ZA geweest en gaf hetzelfde aan.
Maar de eerste week zou ik toch graag een reisgenootje willen, vandaar m’n oproep.
Maar je tips neem ik zeker mee bij eventuele verder plannen van m’n reis.
Groetjes Juul
Hej Juu,
Ik vertrek op 28 feb voor 3 weken naar ZA.
Ik ben 30 jaar. Laat maar weten of je interesse hebt.
Gr. Ellen
Hoi Ellen,
Ben je al vaker wezen Backpacken? en/of al vaker in zuid Afrika geweest?
Wat zijn je plannen in zuid Afrika?
Ik zit er nu aan te denke om misschien te starten met vrijwilligerswerk omdat ik dan op kan starten met/bij anderen. Maar mijn opties staan nog open.
Groetjes
Hej Juul,
Nee dit wordt de eerste keer.
Was vorig jaar al naar Botswana, maar daar heb ik kennissen wonen.
Dus dat was niet echt alleen en backpacken.
Ga voor 3 weken naar Kaapstad en zal daar vooralsnog met de bazbus de Garden Route doen.
Ben van plan om daar ongeveer 10 tot 12 dagen voor uit te trekken en de rest van de dagen te spenderen in Kaapstad.
Wil daar wat dingen gaan ondernemen en bezichtigen.
Ben in ieder geval niet van plan om vrijwilligerswerk te gaan, daar heb ik gewoon weg geen tijd voor.
Ik hoor graag weer van je.
Gr. Ellen
Haa Ellen,
Dat lijkt op de plannen die ik ook had. Alleen dan wilde ik er iets langer voor uit trekken.
Je datum stond al vast toch? Heb je een rechtstreekse vlucht? Misschien dat we een gedeelte samen kunnen doen?
ja, heb de tickets al geboekt.
Ik ga van 28 feb tot 20 mrt. Het zijn 2x rechtstreekse vluchten met KLM.
Lijkt me verder een goed plan!
Ellen, als het goed is heb ik je een Prive bericht gestuurd 
Weet niet zeker of dit gelukt is
Op je prikbord dan?
Ik vroeg me namelijk af of het een idee is om misschien een keer af t spreken om te kijken of er een klik is. Als dat is kunnen we misschien onze reis samen opstarten…
Als je dat niet zo ziet zitten is dat ook prima natuurlijk 
Sorry, was gister erg druk.
Ik vind het een goed idee!
Laten we kijken wanneer het uitkomt.
Gr. Ellen
Als het goed is heb ik je een persoonlijk bericht gestuurd, zo niet dan hoor ik dat graag;)