Reisgenoot gezocht Ghana juni 2013

Hoi!

Ik ben Josje, 24 jaar, en ga in 2013 in Ghana de afsluitende stage van mijn studie doen. Begin juni ben ik daarmee klaar en wil ik graag nog ongeveer 4 weken rondreizen in het land. Naar wat ik heb gehoord, is het heel goed te doen om in Ghana zelf te backpacken, en dat is dan ook wat ik wil doen. Maar dan wel graag met een reismaatje (of meerdere reisgenoten).

Lijkt het je leuk om samen te reizen? Of heb je vragen? Laat het me dan weten!

Groetjes, Josje

Beste Josje,
Ik heb wat ervaringen op gedaan in Ghana omdat ik daar een project heb met weeskinderen. Alleen op het moment zit het wat moeilijk.
Het is heel goed uitkijken in Ghana, anders hebben ze jou zo een hoop geld uit jouw zak gepraat.

Met vriendelijke groet,
Freek Pennings.

Ps: Ik ben te oud om samen met jou te backpacken, maar ik heb erg genoten van het land. Ik wilde jou even waarschuwen.

Hoi Freek,

Bedankt voor je reactie! Heb je misschien ook concrete tips in welke situaties, op welke plekken etc. ik vooral moet opletten? En klopt het dat het gemakkelijk is om reisgenoten te ontmoeten in Ghana? (of is dat onveilig of zijn er weinig toeristen?)

Vriendelijke groet,
Josje

Hoi Josje,
Er zijn vele jonge mensen ( vooral vrouwen) die in Ghana op een project helpen. Het zijn vaak altijd groepjes die ik tegen kwam. Je kunt je er vrij bewegen, vooal in het zuiden. In het Noorden is het wat moeilijker en onveiliger, maar er reizen toch wel veel toeristen door Ghana. Ik had soms wel het idéé dat ik de enigste blanke daar was, maar het is een groot land, 7 keer groter dan Nederland.
Het is vooral de corruptie en de slinkse manier waarop ze proberen jou geld afhandig te maken, dat misschien de mensen weerhoud. Voor bepaalde dingen moet je asls blanke wel het dubbele betalen dan de inlandse bevolking.
Maar wanneer je geen reisgenoot kunt vinden, klop nog eens aan. En als je vragen hebt kun je mij die altijd stellen.

Grfoetjes Freek