Reisgenoot gezocht begin 2013

Hee!

Ik ben Rixt, 19 jaar en ben van plan om rond november/december richting Fiji te gaan om daar 2 maanden vrijwilligerswerk te doen. Daarna zou ik graag iets van 4 maanden gaan backpacken door NZ, Australie en zou het liefst ook naar Bali gaan! Ik heb verder niet echt plannen van wat ik allemaal zou willen doen daar, maar ik wil vooral genieten van alles om me heen en sta voor veel open! Een duikcursus staat in ieder geval op mijn verlanglijstje en zou graag meer van dit soort activiteiten doen.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die qua backpacken hetzelfde zouden willen doen en ook opzoek zijn naar een reismaatje, want dan hoor ik het graag!!

Hey Rixt,

Grote plannen zo te lezen. Ik hoop dat je ze allemaal kan na leven. Ik ben Olivier (18 jr.) en dit is nu mijn derde dan in New Zealand. Ik ben hier tot volgend jaar juli dus voor de periode dat je in nz bent… Leuk dat je van die dingen zoals duiken wil gaan doen, op mijn lijstje staat nog skydiven. Ook goed? Daarnaast wil ik gewoon met toffe mensen de mooie dingen van nz zien. Dus als je daar voor in bent… Laat me dat weten, ik doe met je mee!

succes met al die mooie plannen!

Olivier

Hee Olivier!

De plannen zijn de laatste weken alleen nog maar groter geworden en ik hoop inderdaad dat het allemaal gaat lukken!
Skydiven staat ook op mijn lijstje dus dat komt goed uit;)
Ook ben ik er zeker voor in om de mooie dingen van NZ samen met leuke mensen te kunnen delen dus zou leuk zijn om contact te houden?
Jij zit op dit moment al in NZ? En wat zijn jou plannen tot juli?

Wouw, nog grotere plannnen?
Klopt ik ben nu al in nz. Net m’n eerste baantje afgerond dus ik kan nu beginnen met reizen. Ik heb vanaf nu nog tien maanden. Tot juli… Als 't goed is blijf ik de hele tijd in nz. Misschien hoop ik nog meer te zien, maar dat zie ik later wel. Nu zit ik in Auckland en komende maandag begin ik met reizen. Ik ga dan naar Tauranga. Zoals het er nu uit ziet ga ik daar na twee weken weg en door naar Ohakune. Op deze plaatsen werk ik allemaal. Tot en met januari (ongeveer) wil ik op het noorder eiland blijven. Genoeg te zien hier. Daarna naar het zuider eiland en daar dan de bergen in. Ik hoop heel veel te kunnen diepsneeuw skiën! Ook op het zuidereiland heb ik al wat locaties waar ik kan blijven slapen. Als jij begin 2013 komt zal ik je dus ontmoeten op het noorder eiland. Kunnen we vanaf Auckland naar het zuiden trekken. Lijkt me super gaaf! Heb je een rijbewijs? Dan kan het allemaal nog makkelijker! Ik wil zeker contact houden met je.
Maargoed dat zijn mijn plannen. Vertel, hoe zijn die van jou nog groter geworden? En hoe kan je zoveel vluchten naar al die gave bestemmingen betalen? en dan ook nog het leven er naast? Veel gespaard?
IK ben benieuwd!

Groetjes,
Olivier

Ja ik ben toch van plan om te gaan werken tussendoor zodat ik ook nog wat landen in Azie zou kunnen pakken en langer kan blijven reizen!
Wat voor baantje heb je net afgerond? Is het een beetje makkelijk om aan een baantje te komen daar?
Ik ben voor ongeveer 1,5 maand in Nieuw-Zeeland aangezien ik vast zit aan een ticket;) dus zou er t/m begin maart zijn dus in die tijd wil ik al het moois van NZ zien!
Ik heb een rijbewijs inderdaad en het zou gaaf zijn om gewoon een auto te huren en om zelf naar alle mooie plaatsen van NZ te rijden!
Ik weet nog niet heel lang dat ik ga reizen, ben namelijk uitgeloot voor geneeskunde en reizen leek me geweldig en nu ga ik er wat ver in haha
Ik heb wel gespaard maar niet genoeg om dit allemaal van te betalen dus daarom ben ik ook van plan te gaan werken en verder leen ik geld bij van m’n ouders.
Ik ben dus niet van plan om te gaan werken op NZ maar in Australie wel, misschien ook een idee voor jou om ook die kant op te gaan?:wink:
Hoe kom jij er zo bij om een jaar te gaan reizen door NZ?

Groetjes Rixt

Nou dat is een lang verhaal. Ik had het helemaal getypt maar ik deed iets verkeert, weet niet wat, maar mn verhaal is weg.
Uhh, nou ik zat dus in 5 vwo. Niet blijven zitten. Toch erg veel moeite vanwegen mijn dyslexie. Echt vervelend want ik dreeg mijn diploma vwo niet te halen. Ook met een keer blijven zitten was de kans heel klein. ik stond een twee voor engels en dat moet minimaal een 5 zijn. En Engels kan ik gewoon niet. Ik ging dus havo doen. Maar bij ons op school was het zo dat je terug moest naar 4 havo. Daar had ik geen zin in dus ik heb een staatsexamen gedaan. 13 juli was mijn laatste examen en ik kreeg toen ook de uitslag. Geslaagd. Gelukkig want ik heb voor lange tijd in een grot geleefd. Toen kon ik gelijk door gaan met een volgende opleiding maar ik was helemaal klaar met leren, had er echt even genoeg van. Ik maakte dag van 8 uur op school tot half 10 op huiswerkbegeleiding. 't Was echt te veel. Gelukkig geslaagd. Ik kon nog steeds heel slecht engels en het leek mij beter om dat eerst te leren voordat ik mijn leven in ga. Engels is gewoon belangrijk. Dat was dus de rede waarom ik een tussenjaar doe en ik dacht dat nz het mooiste engelssprekende land was.
Stiekem denk ik er wel aan om naar Australië te gaan. Het liefst doe ik dat op een zeilboot maar of dat mogelijk is… Ik weet het niet. Maar als jij maar anderhalve maand in nz bent… Dan moet ik je denk ik toch zeggen dat je terug moet komen. Ik ben er vrij zeker van dat je niet in 1.5 maand alle mooie dingen kan zien.
Wanneer ga je naar Australië? toch even informeren…

Groetjes,
Olivier

Heey olivier en rixt ik ben pim en zit op dit moment ook in NZ. Ik ben nu in Kerkeri dat is op het noordereiland vlakbij de bay of islands. Ik ben in bezit van een eigen auto en misschien vinden jullie het leuk om samen te reizen? En jullie plannen passen we bij die van mij ik wil ook erg graag skydiven en bungjee jumpen!
Ik hoor het wel gegroet Pim

Hey Pim
Dan weet ik zeker dat jij nu overal een heel mooi uitzicht hebt. Bay of Islands is prachtig.
Super dat je een auto hebt.
Ik zit nu in Tauranga. Om dat ik hier tien en een halve maand ben heb ik besloten om later in jaar door te gaan reizen. Rond oud en nieuw door naar het zuiden! Ik heb hier een baantje gevonden bij Elementswatersport, aangenomen als zeil/surfinstructeur. Ik wil hier geld verdienen om daarmee door te kunnen reizen, zonder al te veel te hoeven denken aan geld en werk.
Pim, wat zijn je plannen? Hoelang ben je hier? Ook eindigen op het zuidereiland?

Groetjes,
Olivier

Heey olivier
Ik ben hier nu 9 dagen en heb al wat rond getrokken. En ik ben op zoek naar werk maar hier in het noorden is er weinig op dit moment! Morgen naar de farmers-markt en daar maar wat rondvragen. Mocht dat niet lukken wil ik graag Cape Reinga bezoeken en daarna door naar kauri forest met die enorme bomen. En dan maar richting het zuiden van het noordereiland trekken. En dan daar maar ergens werk zoeken. Ik had het plan om in NZ zo’n 12 maanden te blijven maar als er weinig werk is dan word het waarschijnlijk korter. Hoe is het met werk in jouw regio ik las dat je al meerdere baantjes hebt gehad? Is het makkelijker daar?
Uiteindelijk wil ik inderdaad op het zuidereiland eindigen! Wanneer ga je weg uit Tauranga?

Grtz Pim

Hee allemaal,

ik vertrek 17 november naar Fiji en kom 17 januari aan in Nieuw-Zeeland! Ik ben hier t/m 3 maart en vertrek daarna naar Australie!
En sorry Olivier voor mijn late reactie maar heb het de laatste tijd nogal druk gehad en ben helemaal vergeten om te reageren. Ik ben helaas wel een jaar blijven zitten en ben uitgeloot voor geneeskunde dus daarom neem ik nu maar een tussenjaar want heb het helemaal gehad met school. Ik kan helaas toch niet 2 studiejaren missen aangezien er allemaal nieuwe regelingen zijn ingegaan en ik dan geen studiefinanciering meer krijg dus heb mijn reis toch weer moeten in korten. Ik blijf nu tot juni weg zodat ik mee kan doen aan de decentrale loting dit jaar en als dat weer niet lukt heb ik in ieder geval nog genoeg tijd om een andere studie uit te kiezen;)
En ik vind het ook heel jammer dat ik niet langer kan blijven in al die mooie landen maar moet helaas toch een keuze gaan maken…
Het zou leuk zijn om toch eens af te spreken in de korte tijd dat ik in NZ ben! Waar zit je op dit moment?
En Pim echt heel gaaf dat je een auto hebt gehuurd, hoelang ben je van plan in NZ te blijven?

Groetjes Rixt

Hey Rixt
Jammer dat je uitgeloot bent! Maar dat geeft je nu wel de unieke kans om te gaan reizen. Ik ben zelf van plan om een jaar in NZ te blijven, alleen dit ligt er wel aan hoeveel werk er voor handen is. Want op dit moment is werk schaars hierzo! En omdat ik een jaar blijf heb ik maar een auto gekocht i.p.v. gehuurd!

Succes met reizen rixt!

Ik zit nu in Tauranga en ik ben hier tot zeker begin 2013. Ik heb dan het grote geluk dat ik wel een baantje heb gevonden als zeilinstructeur. Ben er echt heel blij mee. Maar verder is hier niet echt heel veel werk. Ik weet wel werk te vinden in het noorden van het zuider eiland. Daar begint in februari het druivenseizoen. Altijd backpackers nodig. En kennen jullie helpx.net? Als je ook van woofing houd is helpx echt geweldig! Ook in Australie kan je dat gebruiken.
Maar als ik dit zo allemaal lees zit het er dik in dat wij allemaal elkaar zien in begin 2013! Echt leuk om met wat meer mensen even twee maanden kei hard te reizen.
3 mensen, 1 auto. Wat vinden jullie er van als dat 4 mensen 2 auto’s worden. Dan kan je ook in je auto pitten. Er zit nog een in Coromandel met een auto die ook naar het zuiden wilt reizen.

Ollie

hey Rixt en Pim!
Hoe is het met jullie? En waar zijn jullie nu? Nog steeds een auto Pim? Ik wil nu gaan beginnen met reizen want dat heb ik echt nog veel te weinig gedaan. Alleen maar gewerkt in Tauranga en daar ben ik echt klaar mee.
Dus wat willen jullie? zijn jullie nog steeds in om met zn alle te gaan?

ik ben benieuwd!!
Ollie