reisgenoot die nederland verlaat voor Arabisch land

Salam aleikoem hallo allemaal,

Ik zou heel graag willen wonen en werken in een arabisch land. Dit mede omdat ik moslim geworden ben en daar denk mijn geloof beter te kunnen praktiseren dan in Nederland. Ik ben 24 jaar en ben afgestudeerd en werkend als leerkracht in het basisonderwijs.

Ik ben opzoek naar iemand die dit ook graag zou willen en met mij samen het avontuur aan wil gaan met als doel je ontwikkelen arabisch leren etc.

Ik hoor het graag

Groetjes Zara !:kus:

salam wa3lekom zara alles goed met je? ik ben mohamed 27jaar uit marokko ik ben ook alhmdu allah moslim en ik woon in marokko . als je wel misschien naar marokko komen van hart welkom ik help jou wel, hier is mij telfoon nr als jij heb mij nodeg 0021272867823
Groetjes mo

Hallo Zara

Als je problemen wilt moet je vooral zo’n berichtje plaatsen. Ik woon in een Arabisch land en heb al vele jaren in andere Arabische en Moslem landen gewoond en gewerkt. Als ik jou was zou ik eerst maar eens gaan rondkijken - incognito zogezegd - voordat je onmiddellijk van te voren al bekend maakt wat je denkt te gaan doen. Dat je moslem bent geworden is jouw zaak,mmaar ben je al eens in een Moslem land geweest (en ik denk hierbij niet aan twee weekjes Sharm-el-Sheikh in Egypte of Rabat of waar dan ook). Arabisch leren is een enorm voordeel als moslem vrouw of niet Moslem vrouw (of man), maar vergis je niet. (Moslem) vrouwen zijn in de meeste Moslem landen niet bepaald in een voordelige positie, in tegenstelling tot wat de Koran zegt. Theorie en praktijk liggen vaak ver uit elkaar. De grote steden zijn vaak moderner aan de buitenkant althans, maar in het platteland is het vaak huilen met de sluier aan.
Ik wens je succes en sterkte.
WB

Hi Zara,
allereerst Suban allah ,dat je muslim ben geworden en ALHAMDULILLAH zal je ook lukken wat je als doel gesteld hebt.
Laat je zeker niet bang maken door negative berichten als die hiervoor.
Ik ben zelf ook een Nederlandse die in Dubai gewoond heeft en heb mij daar bekeerd tot de Islam.Heb daar ook echt veel kunnen leren van de islam en de arabische taal.Ik woon nu weer in Europa om prive redenen en wacht gewoon de dag af dat ik weer terug kan naar Dubai of omdat ik nu ook getrouwd ben met een Pakistani,naar Pakistan.
De islam naleven zoals het hoort kan je niet in een niet islamitisch land,dat is gewoon een feit.Mocht je nog geen keuze gemaakt hebben,dan kan ik jou de Arabische Emiraten zeker aanraden,en niet alleen Dubai ook de andere emiraten zoals Sharjah en Ajman,hebben een sterk tekort aan docenten.Je moet wel ook vloeiend Engels kunnen.Informeer je eigen goed en kijk naar wat jij wilt en ga goed voorbereidt op je doel af en Insha allah het zal je lukken.

Veel sterkte en reisplezier toegewenst

Aysha

was ik nog vergeten,ik ga in february naar dubai voor een week of 10 dagen,staat nog niet vast,mocht je kunnen en interesse hebben om mee te gaan(slaapplaats is ok)dan heb je een eerste indruk en kennismaking en kan je zelfs al solliciteren.Voordeel van de Arabische Emiraten is dat ze hele goede begeleiding en hulp geven aan nieuwe moslims.

mocht je nog vragen hebben dan kun je mij altijd contacteren.

waleikum salaam

aysha

nmfc,n