Reis Zuid-Amerika eind November

Hallo iedereen!

Ik ga 19 november voor 4,5 maand naar Zuid-Amerika. Het plan is om naar Ecuador te vliegen en dan door te reizen naar Peru. In Ecuador ga ik een talencursus volgen en in Peru vrijwilligerswerk. Nu had ik de vraag of mensen nog tips hebben wat je absoluut moet meenemen en ook vooral hoe je je kunt voorbereiden op het (misschien wel) heftige vrijwilligerswerk. Ik ga een sociaal project doen, waarbij ik met meisjes tussen de 6-17 ga werken die om allerlei redenen in een tehuis zitten.
Ik hoop op reacties!!

Liefs, Ellen

Hoi Ellen,

Mocht je in Peru in Celendín (tussen Cajamarca en Chachapoyas, zie http://www.celendinperu.com) komen, kom dan even langs… ik woon hier namelijk en ik zie niet zo veel Nederlanders hier…

Als hier vrijwilligers komen vinden mensen het vaak heel leuk om foto´s van Nederland te zien, hoe je woont, wie je familie/vrienden zijn enzo. Een klein wereldkaartje kan ook handig zijn, want vaak heeft men geen idee waar NL ligt. Simpele dingetjes om weg te geven vindt iedereen ook altijd leuk, maar ik denk hierbij eigenlijk voornamelijk dus aan contact maken met de mensen, ik neem aan dat je je paklijst al wel aardig op orde hebt…

Veel plezier!