We willen eind november van Dar es Salaam naar Mbeya.
Kan dit per vliegtuig of met de trein.
Weet iemand hoe we dit het beste kunnen doen en regelen
He!
Afgelopen winter, in december, heb ik dezelfde route af gelegd, alleen dan andersom. Van mbeya naar Dar es salaam.
Ik heb toen de bus plaatselijk in Mbeya geregeld. Hier vandaan gaan genoeg grote bussen naar Dar & andersom is het net zo. De trein werd mij afgeraden, vanwege de lange reis duur (dit was wel door iemand van het busstation, dus kan zo zijn dat zijn eigen belangen hierin meespeelden) en een vliegtuig is heel duur.
De verbinding tussen Mbeya en Dar is goed te doen met de bus en kost rond de 30 Dollar (hier kan je natuurlijk over onderhandelen)!!! Geloof dat er wordt gezegd dat je over deze rit 8 uur doet, maaaaaar dat moet je met een korreltje zout nemen haha
Het leukste overigens aan de rit, (vond ik) dat je door een national park kwam, en dus ook nog eens dieren zou kunnen spotten haha ![]()
Ik zou het dus lekker in dar regelen, zodra je wilt vertrekken
en niet gelijk bij de eerste de beste in de bus stappen, of ja tegen iemand zeggen en geld geven, want komt vaak voor dat men niet eens een bus heeft, maar wel tickets verkoopt. Daarnaast zijn ook niet alle bussen, tja hoe zeg je dat, sommige bussen zien er gewoon niet uit, dus is handig om eerst even te kijken voordat je een ticket koopt!
Hoop dat je er wat aan hebt! veel plezier!
Groetjes Leonie
Hoi Leonie,
Hoe lang deed je over deze rit dan? Toevallig ook naar Ruaha geweest? Groetjes Yvonne
Geloof dat ik zon 12 uur in de bus heb gezeten?!
Ik weet het precies niet meer, er werd beloofd dat ik er stipt over 8 uur zou zijn en dat de bus maar 3 keer zou stoppen. Ik geloofde het zowiezo al niet het is toch best wel een eind en om dat in 8 uur te overbruggen…
Ben daar niet geweest! Ik wilde graag naar het Serengeti & Ngorogoro ![]()
hoi, ik heb vorig jaar de bus van dar naar mbeya genomen. hij zou in principe in 8 uur op de bestemming kunnen zijn. maar dar es salaam traffic jam was de dikke eerste 2 uur het mooie uitzicht. er gaan hele goede bussen heen en terug. het makkelijkste park dat je kan bezoeken is mikumi. moet je even aangeven als je een kaartje koopt, dan stopt de bus voor je in mikumi en kan je als je wilt, de volgende dag of later weer in de volgende bus instappen.
geloof dat de heenweg rond 11 uur was en de terugweg korter.
wat gaan jullie in mbeya doen??
bedankt voor jullie reactie’s.
Heeft er iemand ervaring om met de trein naar Mbeya te gaan. Ik heb gehoord dat het niet echt veilig is en dat we een couchet moeten nemen alleen voor ons zelf. Op welke dagen gaat de trein en wat zijn de kosten.
Misschien willen we ook met het vliegtuig gaan, heeft daar iemand ervaring mee.
We moeten rond 24 november in Mbeya zijn vanwege een bruiloft.
Ik zou gewoon de bus nemen. Er zijn niet veel toeristen die met de trein reizen. De rit duurt erg lang en de trein heeft vaak vertraging. Qua veiligheid maakt het niet veel uit. Er loopt een goede, niet al te drukke, asfaltweg tussen Dar en Mbeya. In Dar es Salaam kun je makkelijk op het busstation een kaartje kopen en dan kom je zeker dezelfde dag aan. Zorg wel dat je van te voren bij een aantal locals hebt gevraagd naar een goede busmaatschappij. Er zit namelijk nogal wat verschil in. Mijn rit duurde 12uur met een lekke band onderweg. Het was wel een prachtige rit dwars door het land en een national park.