Help!
Wij zijn bezig met het plannen van onze reis maar weten niet wat we moeten doen…Aangezien ik vanuit Poipet het land binnekom vanuit Thailand en iemand vanuit NL naar Siem reap komt treffen we ons daar.
Als volgt
Siem Reap
4 dagen (platteland en angkor wat)
Bootreis na Battambang (1 dag reizen)
Battambang-Phnom Phen (1 dag)
Phnom Phen 2 dagen
8 dagen zitten we nu!
En dan weten we het niet…
Optie 1: Op na het noorden via Kratie na Ban Lung en daar 3 dagen de jungle in, en dan weer helemaaaallllll terug. Totaal 6 dagen (is dit het waard).
Optie 2:Of vanuit Phnom Phen na zuiden met als nationaal park Ream of Koh Kong Conservation Corridor zeg 4 dagen, en vanuit daar naar Kep.
Strand willen we ook nog graag hebben maar wel een beetje fatsoenlijk, optie 1 hebben we nog 4 dagen over met terugvlucht of trein op laatste dag.Optie 2 hebben we nog 6 dagen over. Dit is voor strand dan gereserveerd en vandaar aan jullie de vraag, wat adviseren jullie?
Optie 1 of 2 en welk strand mogen we niet missen?
Wellicht een combi met het zuiden van laos of het zuiden van Vietnam?
Nee, Laos doe ik waarschijnlijk vantevoren / of erna en vietnam sowieso erna (zit er 3,5 maand) Tevens is mijn reisgenoot daar al geweest…
Kep is zooooooo relaxed ! Altijd doen !
Je kunt ook eventueel een nachtje (zeer basic) overnachten op het strand van Rabbit Island. Mooie zonsondergangen in Kep , maar geen mooie stranden.
Verder heeft Sihanoukville de mooiste stranden, sommige wel met vrij opdringerige verkopertjes.
Wat betreft je route: Het is handiger om vanuit PP naar Kep te gaan, dan via Sihanoukville naar Koh Kong. Tatai waterval is een mooie waterval bij Koh Kong. Verder kun je naar Koh Kong Island, een boot er naartoe kost 100 dollar (inclusief lunch) . Aantal personen maakt niet uit.
Prachtige stranden en mooie lagunes, het eiland is onbewoond op vijf grenswachten na.
Het is duidelijk dat dit eiland dezelfde toekomst tegemoet gaat als Ko Chang, het is misschien nog wel mooier, niemand weet nog wanneer de ontwikkeling start, maar dat het gaat gebeuren staat vast.
Hans.
1 like
Blijf je niet langer in Battambang?
Johan