Wegens veranderde werkomstandigheden, zullen wij op korte termijn vanuit Spanje naar Durham in Engeland verhuizen. Aangezien ik Durham helemaal niet ken, enkele vragen voor de experts:
waar is het leuk wonen in Durham? Bij voorkeur een leuke buitenwijk of een dorp niet te ver van de stad.
weet iemand een goede basisschool in Durham of omgeving?
Oeps…wij hebben besloten in Crook te gaan wonen! We wonen er nu sinds een maand en het valt niet tegen. Het is altijd moeilijk om een dorp te kiezen als je de regio geheel niet kent, vandaar dat ik via internet wat huizen uitgezocht had, tevens gekeken had of ze in de buurt waren van een goede school, ze vervolgens in het echt bekeken heb en het leukste huis gekozen heb.
Crook zelf heeft alle basisbenodigdheden en voor de grotere supermarkten moet je 6 mijl verderop. De mensen zijn vriendelijk, de kids happy op school en de rest moet je toch zelf doen. Echter, na een maand “ervaring” zou ik me nu toch wel meer concentreren op de buurt tussen Durham en Newcastle, maar dan vooral omdat het verkeer niet vlot, omdat je door alle kleine dorpjes moet.
Ja wij gaan wonen in Stanhope. Maar ik vergat te zeggen dat ik alleen qua dorpen naar de criminaliteitscijfers heb gekeken van 2006. Waarschijnlijk al lang weer verandert dus!