Hai wereldreizigers!
Mijn plan is eigenlijk om in juni/ juli 2004 naar Latijns-Amerika af te reizen om daar een cursus Spaans te doen en daarna wellicht vrijwilligerswerk. Er zijn alleen zoveel geweldige landen daar!!! Lijkt me eigenlijk allemaal super om te zien, horen en proeven… Heeft hier iemand ervaring mee? En welk land sprong eruit?
Dan is mijn tweede vraag eigenlijk in hoeverre is daar sprake van een regenseizoen? Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn het gewoon wat buitjes of is het een grote regenwolk die er dan hangt??
Nou veel succes met jullie eigen voorbereidingen… neem je dromen 'ns mee de dag in! Wij zijn goed bezig!!
Wáár in latijns amerika…???
Latijnsamerika strekt zich uit van Mexico tot Tierra del Fuego in Argentinie/Chile hè dus pakweg een 15000 km…
Wat het weer betreft kun je alles vinden, van ‘eeuwig’ droog tot stomende jungle, van altijd warm tot dikke sneeuw
hetv klimaat verschilt enorm van gebied tot gebied, maar echt verschil is er alleen ten oosten van de Andes. Daarbij is dat regenseizoen in onze winter (zomer op zuidelijk halfrond), dus daar heb jij verder geen last van.
helaas ^n, was het maar zo makkelijk. Het kan in één en hetzelfde land al totaal verschillende periodes van regenseizoenen opleveren(zoals Brazilië waar je hoteldebotel wordt van de vele verschillen) om nog maar niet te spreken over de ver uiteenlopende periodes over geheel zuid amerika en nog 'erger’als het over heel latijnsamerika gaat!
Een BEETJE vuistregel is, in de tropische zones (dus tussen steenbokskeerkring op t zuidelijk en kreeftskeerkring op het noordelijk halfrond ) zijn er veelal 2 regenseizoenen per jaar, ten noorden van deze laatste begint het pakweg in april/mei, ten zuiden van de eerste ná ca. oktober. En zeker in zuid amerika spelen de behoorlijke geografische varieteiten ook nog eens een rol voor verdere klimaatsverschillen zoals de hoge Andesketen, de stille oceaan aan de westkust en de atlantische aan de andere relatief dicht bij elkaar.
Laat evt even weten aan welk gebied je denkt dan kan ik er wat specifieker op in gaan.