rechtstreekse vlucht Cordillera Region - Puerto Princesa PPS

Hallo medereizigers,

Begin februari zijn we in Banaue / Sagada. Van daaruit willen we naar Palawan… Nu zoek ik een rechtstreekse vlucht vanuit de omgeving van de Cordillera region (bijvoorbeeld Clark) naar Puerto Princesa. Ik vind het niet. Heeft iemand een tip?
Ik probeer Manila te vermijden :slight_smile:

Dank jullie wel
Caroline

O die waren er de laatste jaren wel vluchten van Clark naar Puerto en vice versa. Ben zelf in augustus 2012 nog van PP naar Clark gevlogen, nou weet ik niet meer zo snel welk maatschappij dat toen was, ik dacht van Airasia. Zal een even op mijn fotoos van toen gaan kijken om te zien of dat nou klopt dat het airasia was.

Nou airasia vliegt blijkbaar niet meer vanaf Clark naar PP http://www.airasia.com/ot/en/where-we-fly/route-map.page Wel is het mogelijk om van Clark naar Manila te vliegen en dan vanaf daar naar PP Ik snap dat je Manila wil vermijden, dus vliegen vanaf Clarc naar Manila is dan aantrekkelijker denk ik dan met de bus van Clark door het drukke verkeer van Manila naar de airport. Hoop ik wel dat je van dezelfde treminal vertrekt in manila als dat je aankomt , anders moet je als nog van terminal verwisselen.

Denk dat de rechtstreeks vlucht Clark- PP niet rendabel is gebleken door gebrek aan passagiers. Clark word voornamelijk gebruikt door sextoeristen die naar het vlakbij gelegen Angelescity gaan, en die zullen dus niet zo snel vanuit Clarck naar Palawan gaan.

Dank je wel , Korikong :chin:. Jammer hoor… ik zoek nog verder, misschien dan toch naar Cebu en van daaruit naar Palawan :slight_smile:

Dat kan ook ja vanaf Cebu naar Puerto vliegen. gebeurt overigens regelmatig dat nieuwe binnenlandse vluchten worden geopend, die na een tijdje weer worden opgedoekt helaas. Je zou nog kunnen kijken bij Zestair, Airphils, PAL of Seair Succes !
Een dochtermaatschappij van malaysian airlines, Maswings heeft pas vluchten gestart van Kota kinabalu naar Puerto, zullen ook geen lang leven beschoren zijn.
En er komt in januari 2014 een veerboot vanaf het zuiden van Palawan- Brookspoint naar het maleise deel van borneo, die geef ik meer kans van slagen.