In december zijn wij 4 weken in de filipijnen. Daarin willen we o.a. naar San Fransisco in Quezon om dan naar Boracay te gaan om vervolgens weer 2 weken in Palawan rond te trekken.
Weet iemand of je vanuit San Francisco direct naar Boracay (of anders naar Palawan) kunt reizen? Of kan je alleen maar de busrit weer terugnemen naar Manilla en dan vanuit Manilla naar Boracay reizen?
Iemand enig idee?
groeten, Robert
De enigste mogelijkheid die ik zou kunnen bedenken is dat er een ferryboot verbinding is vanaf San Francico,Quezon naar Romblon. Ben je eenmaal op Romblon dan is het vanaf daar geen probleem om op Boracay te komen. Maar of er ook echt een ferryboot is kun je denk ik alleen ter plaatse uitvinden. Het bundok schiereiland waar SF is gelegen staat in geen enkele reisgids vermoed ik , en zelfs google zal weinig soelaas bieden vermoed ik. En als er een ferry is moet je toch denken aan eentje in de vorm van een groot uitgevoerde bangka.
Ik ben toch wel enigzins benieuwd wat je daar te zoeken heb in SF , een afgelegen gebied, waar hoogstwaarschijnlijk nooit toeristen komen, en zelfs buitenlanders sporadisch komen ?
ik ben zelf ook benieuwd wat ik ga aantreffen!
Maar het gaat om een trip met mijn vriendin. Zij komt daar oorspronkelijk vandaan maar is er in geen jaren geweest. Ik kon me haast niet voorstellen dat er alleen mogelijkheid is om helemaal terug te kerne naar Manila voor een verdere reis. De busreis heen overleef ik wel, maar het is zonde van de tijd om eerst weer terug te gaan in diezelfde bus.
Wie weet zijn er toch nog andere ideeen!
Maar ik ga maar weer verder googlen op bootovertochten
Wat je gaat aantreffen is waarschijnlijk toch een straatarm gebied. Mogelijk dat er zelfs nog geen elektriciteit daar is. En er komen daar vrijwel geen buitenlanders, dus ik verwacht dat je door jong en oud word aangegaapt. Zo te zien op google-earth is er wel een mooi strand.
Zou goed mogelijk zijn dat je met een bangka naar Burias eiland kan overvaren,dan stukkie met de bus naar Claveria, daar de boot naar Masbate-town, weer een stukkie met bus of jeepney naar Mandaon en daar de boot naar Roxas,Panay. Daar pak je de bus naar Boracay.
Niet waarschijnlijk dat deze route tijdwinst gaat opleveren in vergelijking met terug reizen naar Manila, maar tis wel een stuk avontuurlijker,en je ziet niet 2 keer dezelfde route.
Het schiereiland waar SF op ligt wemelde een paar jaar terug nog van de NPA, ik weet niet hoe de situatie nu is. Maar als toerist hoef je eigenlijk geen problemen van de NPA te verwachten. Die laten eigenlijk zonder uitzondering toeristen ongemoeid.