Recente info m.b.t. gebruik Mastercard

Ik ben mij aan het voorbereiden op mijn reis naar Cuba volgende maand. Ik heb er heel erg veel zin in! Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik mijn ING betaalpas niet kan gebruiken in Cuba. Ik had verwacht dat ik bij een bank geld kon opnemen, maar helaas kan ik helemaal niets met mijn bankpas, ING doet geen zaken met Cuba. Geen probleem, ik heb ook een Mastercard van ING, dacht ik… Vandaag toch maar even gebeld met ING om dit te checken en nu zeggen zij dat ik ook met mijn Mastercard niets kan opnemen in Cuba. Uiteraard neem ik voldoende cash mee, maar ik was van plan om de borg van mijn huurauto te betalen met mijn creditcard/mastercard en ik vind het ook wel een fijn idee dat ik wat achter de hand heb voor het geval dat.

Weten jullie dit misschien? Kan ik echt mijn Mastercard niet gebruiken in Cuba? Of wel? Bij het reisbureau zeggen ze weer van wel, dus tegenstrijdige geluiden.

Groetjes,
Jacqueline

Ik ben vast te laat, maar met je mastercard kun je gewoon geld opnemen in Cuba bij de bank. Je moet naar binnen en je verblijfsplaats opgeven, legitimatie meegeven en wat papiertjes tekenen maar dan heb je gewoon geld.

Hallo Rumba,

Voor mij ben je niet te laat; ik ga volgend jaar april naar Cuba! Dank voor de info!