In september gaan mijn man en ik naar Costa Rica.
We zijn ook van plan te gaan raften op de rivier Pacuare. Weet iemand of het mogelijk is om een pickup te hebben in Puerto Vieja de Talamanca en waar je het raften het beste en goedkoopste kan boeken? Daarnaast wilden we graag naar de Baden van baldi inclusief diner. Ook dit vonden we op het internet best prijzig. Heeft toevallig iemand een goedkoper adresje of kan je dit het beste ter plekke boeken?
Voor raften op de Pacuare rivier kun je het beste kiezen voor een overnachting in Turrialba. September is een uitstekende maand om te raften. Raften kost overal gemiddeld $85 p.p. Op veel plaatsen in het land wordt rafting aangeboden maar de Pacuare rivier is een van de beste plekken om dit te doen. Ook kan er goed geraft worden op de Sarapiquí rivier, bij La Fortuna en de Savegre rivier (Quepos). Als je via het internet op zoek gaat naar Hot springs dan komen de toeristische en dure accommodaties bij Arenal naar voren. Er zijn in hetzelfde gebied plekken die minder prijzig zijn en dezelfde waterbronnen als de dure hotels gebruiken. Zijn jullie op zoek naar een Hot spring met een bar zoals Baldi of naar een ‘privé’ en romantisch plekje? Als het gaat om het tweede dan willen wij jullie wijzen op een pas ontdekt plekje aan de Pacifische kust. Iets ten Noorden van Dominical bevindt zich een paradijselijk plek voor natuurliefhebbers en weg van het massa-toerisme. Hier kun je genieten van (op sommige dagen of momenten) een privé Hot spring in de pure natuur. De baden bevinden zich in een stuk regenwoud naast een prachtige brede rivier. Entree kost $5 p.p. en $15 inclusief diner of lunch. Je kunt zelfs kiezen voor een bezoek als het donker is in romantische sferen met kaarslichtjes. Deze plek heet Aguas Termales van Dos Bocas, zie foto.
Succes en plezier met de reisvoorbereidingen!
Mario en Manon www.tipijungla.com
Bedankt voor jullie reactie.
We zijn inderdaad vooral op zoek naar een prive en romantisch plekje, dus Aguas Termales van Dos Bocas klinkt erg goed. Je geeft aan dat het op sommige dagen en sommige momenten is. Waar is dit afhankelijk van?
Op het internet vind ik in principe vrijwel geen geen rafting van $85. Kunnen jullie iets adviseren?
Fortuna is saai… Fortuna is er voor de doorsnee toerist die genoegen neemt met platgetreden paden, hoge prijzen. De vulkaan is grappig om te zien, als die tenminste niet in de wolken is gehuld. Verder kun je een park bezoeken, maar ja dat is nou niet echt het mooiste park van Costa Rica, wel mooi hoor, maar goh, er zijn veel mooiere plekken waar je niet tot de massa behoort. Heet waterbaden zijn er voor de toerist met welgevulde beurzen. De vulkaan Rincon de la Vieja is weer heel wat anders! Niet erg bekend, nog rustig en een prachtig gebied! Caño Negro is een prachtig watergebied daar in het noorden van Costa Rica.
Tortuguero, Fortuna, Tamarindo, Samara, Manuel Antonio zijn van die -must go- plaatsen waar alle toeristen naar toe gaan. Behalve die reizigers die nu eens wat anders willen. Monteverde hoort eigenlijk ook in dat rijtje maar is toch best de moeite waard om te bezoeken.
Zo maar een persoonlijk mening…
Wij logeren in het gaafste hotel van La Fortuna en zullen die dag dat we daar zijn zeer zeker wel doorkomen.
En of we onze mening zullen moeten bijstellen hoor je na die tijd nog wel. Wij hebben er in ieder geval zin in.
Het staat mij bij dat wij naar de baden van Baldi konden voor iets van $45 incl diner. Ik vond dat te duur dus uiteindelijk zijn we naar Termalitas gegaan (iets van $8 entree) en persoonlijk vond ik dat prima (en mijn vriend achteraf ook want hij bleek de baden veel te warm te vinden dus ben blij dat we niet zoveel geld uit hebben gegeven)