Ik ga begin januari naar Tanzania om daar in Rubya les te geven en vervolgens door te reizen naar de Kilimanjaro en Zanzibar. Ben nu bezig al mijn vaccinaties te halen, waarvan de meeste gedekt zijn door de verzekering.
Rabies echter niet, en is wel erg duur (drie prikken, 88,50 per stuk in het AMC). Met zn tweeen is de prijs per prik al een stuk goedkoper (48,50) en volgens mij kan een zo’n potje zelfs met zn drieen gedeeld worden alhoewel daar geen prijs voor staat op de site van het AMC.
Ik ben dus op zoek naar iemand die ook de rabies vaccinatie nodig heeft en in regio Amsterdam woont of in ieder geval naar het AMC kan komen.
De drie prikken worden over een periode van een maand gegeven, dus heb ik het liefst reacties voor midden november.
Je kunt me bereiken via mijn mail: samvanleuven@xs4all.nl
Ik ga de vaccinatie niet met je delen, maar begrijp dat je 'm neemt. Rabiës is een van de meest verschrikkelijke wijzen om aan je einde te komen. De sterke magen onder ons checken youtube etc.
Zie ook www.nieuws.nl van vandaag; het blijft helaas actueel:
Honderdste dode door rabiës op Bali
(Novum/AP) - Een uitbraak van rabiës heeft op het Indonesische eiland Bali inmiddels aan honderd mensen het leven gekost. Een arts die de ziekte nauwlettend in de gaten houdt, zegt dat een 40-jarige eilandbewoner donderdagnacht overleed nadat hij in het ziekenhuis was opgenomen met symptomen van hondsdolheid.
Al bijna twee jaar maakt de ziekte slachtoffers op het vakantie-eiland en verschillende landen hebben reizigers gewaarschuwd zich te laten inenten en ver te blijven van de honden die op de witte stranden rondlopen.
In een poging de ziekte onder controle te houden, doodden de autoriteiten onlangs tweehonderdduizend zwerfhonden, omdat ze het zich -naar eigen zeggen- niet konden veroorloven de dieren tegen rabiës in te enten. Intussen is dat door internationale hulp wel mogelijk.
Hoi Sam,
Ik heb zelf de injectie’s gehad,maar wat is 250 euro op een mensenleven?vergeet ook de gele koorts prik niet en laat je inenten voor tbc.
misschien kom ik je nog tegen,ik woon is moshi,kilimanjaro
veel plezier en geniet van dit prachtige land!!
ineke