Ik ben ervan overtuigd dat ik laatst een keer van een site gehoord heb. een site of een programma waar je bij mensen kon slapen tegen klusjes of een kleine vergoeding. een site die mogelijke adressen aanraadde in een soort systeem. en ik hoorde ook goede referenties.
iemand die enig idee heeft waar ik hier over lul en zo ja enige referenties?
erg interessant, dit zou betekenen dat je alleen de prijs van het ticket hebt? ik zie zelfs al mijn droomsteden staan… en nog relatief soepele werktijden ook.
hoe zijn de baantjes? en hoe betrouwbaar is het?
is het wel is minder gegaan ergens? en wat doe je dan? is het mogelijk om zegmaar direct een nieuw adresje te zoeken in de buurt zodat je de heisa van een nieuwe ticket etc niet hebt?
Je reis kosten zijn inderdaad aan jou. Je helpt jouw “host” met zijn of haar dagelijkse bezigheden en in ruil daarvoor krijg je onderdak, eten en hopelijk een leuke ervaring. Wat en hoeveel uurtjes je precies moet doen hangt een beetje af van de host en dit zullen ze over het algemeen in hun advertentie zetten.
Het is redelijk betrouwbaar allemaal want alle hosts staan bij deze organisaties ingeschreven en kunnen beoordeelt worden door de helpers die ze hebben geholpen. Lees deze beoordelingen dan ook voor de extra zekerheid. De hosts kunnen tevens ook een beoordeling bij de helpers achter laten zodat ook hosts die helpers zoeken niet een “verkeerd” iemand binnen halen.
Zo werkt het in ieder geval bij HelpX. Voor Wwoofing weet ik het niet precies maar als het goed is werkt dit op vrijwel dezelfde manier.
Hou er echter wel rekening mee dat je je in beide gevallen dient aan te melden om contact op te kunnen nemen met potentiële werknemers. Hier zitten kosten aan verbonden. Wwoofing is daarbij geloof ik iets duurder dan HelpX.
Hier is mijn HelpX profiel met enige referenties als voorbeeld en voor de betrouwbaarheid.
Laat ik het zo zeggen, ik heb anderhalve maand comfortabel in Nieuw Zeeland kunnen vertoeven met een vrijwel lege bankrekening.
Het werk is over het algemeen niet al te zwaar, al kan dit per host natuurlijk verschillen. Lees hun advertenties dus goed en zoek contact als je meer wilt weten.
Verwacht echter ook geen luizenleventje. Deze mensen zoeken hulp dus je zult natuurlijk wel je handen uit de mouwen moeten steken, maar dit is een eerlijke compensatie naar mijn idee. Ik heb met plezier iemand zijn schuur verbouwd en met net zoveel plezier gebruik kunnen maken van hun buiten hut-tub met een koud biertje of twee.
Het verschilt per land, regio en plaats hoe snel je een host vind maar ik had er over het algemeen geen problemen mee. Het is uiteindelijk veel makkelijker dan om een baan te vinden.
Tot zover heb ik zelf nog geen slechte ervaringen gehad, maar deze zijn er natuurlijk wel. Enige dat ik hierover kan zeggen is zoals al eerder gezegd goed de advertenties en de referenties die daarbij staan te lezen en bij onduidelijkheid contact op te nemen met de desbetreffende host.
nou dankje nogmaal voor de uitgebreide reactie ik ben 1 en al dank en ik vermoed dat ik het ga proberen en mocht je interesse hebben laat ik het je dan nog wel weten hoe het ging enzo !
just a small last question. je had het ook over leren, of dat las ik ergens. ik ben bijvoorbeeld totaal onervaren in de bouw, zoals jij zei over helpen renoveren. betekent dit dat ik dit ook kan leren, of gaat dit puur over praktische dingen zoals koeien melken, enz of verschilt dit per plek?