Puppy van 2 maanden meenemen

Hoi,
ik woon in Alanya. Mijn ouders hebben in Nederland een puppy voor me gekocht. Hij is nu 2 maanden oud en ik wil hem graag meenemen naar Turkije. Over 2 weekjes ga ik even naar Nederland en vanuit daar wil ik hem meenemen naar Turkije als ik weer terug ga. Weet iemand of het mogelijk is om een hondje van 2 maanden oud mee te nemen? IK weet wel dat hij injecties nodig heeft, maar dat kan pas na 3 maanden. Hij heeft al wel alle andere nodige injecties gehad en een wormenkuur en hij heeft een paspoort. Ik heb al contact opgenomen met het Turkse Consulaat maar toen kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord.

Groetjes,
Mer

Hallo Mer,

Je puppie moet gezondheidsverklaring en alle nodige inentingen hebben maar rabbies vaccinatie is belangrijkste. Wanneer je van plan bent om de pup weer mee naar Nederland wilt nemen heb je een verklaring nodig dat de Rabies antistoffen voldoende aanwezig zijn. (die zou je eventueel ook gewoon in Turkije kunnen doen)

De dierenarts is op de hoogte van alle regelingen:

[ol]
[li]je laat je puppie zo inenten. (Rabies)[/li][li]na 3 weken laat je de pup bij dierenarts bloedtest doen om gehalte antistoffen tegen rabies aan te tonen… ****minimum gehalte is 0,5.[/li][li]**na ongeveer 10 werkdagen (2weken) heb je de uitslag. **[/li][li]Laat de dierenarts dan de gezondheidsverklaring in paspoort invullen.[/li][li]**dan bel de Voedsel en Waren Autoriteit maak een afspraak, neem paspoort en de uitslag bloedtest mee. **[/li][li]VWA zet er een stempel op.[/li][li]Met dat alles als hierboven vermeld ga je naar het Turks consulaat en die legaliseerd het weer.[/li][/ol]Behalve de jaarlijkse inentingen en 3 jaarlijkse rabies, weet ik dat als je dit eenmaal hebt gedaan je gewoon onbelemmerd heen en weer kan reizen.
Als je met vliegtuig gaat dan wil ik je sunexpress aanraden, wanneer je je ticket boekt dan vragen ze om alle documenten ruim een week van te voren bij hun in te leveren zodat ze kunnen controleren of je voldoet aan de voorwaarden. Als de pup onder de 5kg is,
(incl.vervoerstas/kennel) mag de pup mee in de cabine.
Weegt de pup zwaarder wordt hij in speciaal verwarmde ruimte voor dieren vervoerd. (50euro)