Een hondje meenemen naar Turkije: Wie heeft hier ervaring mee?

Hallo!

Dit jaar gaan wij, voor het eerst, met de auto vanuit Nederland naar Turkije. Wij willen dan, voor het eerst, ons hondje meenemen. Nu heb ik iets gehoord/gelezen over het feit dat je hond ingeent moet zijn tegen allerlei ziektes (wist ik overigens al wel), maar dat je sinds kort ook deze inentingsbewijzen moet laten verifieren bij het Turks consulaat in Nederland?? Verder vroeg ik me af, of iemand al eens eerder met de auto én met hond, naar Turkije is gereisd. Heb je toen aan een bepaalde grens (Joegoslavie, Bulgarije etc.) hinder ofzo ondervonden van de douaniers? Of doen ze nergens moeilijk als je in het bezit bent van de juiste papieren? Ik heb namelijk geen zin in toestanden of iets dergelijks aan de grens van welk land dan ook! Straks moeten we onze hond nog ergens achterlaten!!Mijn man is overigens Turks, maar wij hebben allemaal een Nederlands paspoort.
Graag reacties en advies!
Bedankt alvast!

Groetjes,
Priscilla :nod:

Hoi Pricilla, Hier kun je meer info vinden de regels waar je aan moet voldoen als je je hond meeneemt.
www.hondenpage.com/honden-encyclopedie/wid_148-reizen-met-de-hond.php.
www.hondenpage.com/honden-encyclopedie/wid_308-Op-vakantie-in-het-buitenland-met-je-hond%28en%29.php

Bedankt voor je reactie, ik ben meteen al wat wijzer!

Groetjes,
Priscilla :dag: